Polski startup Emplocity oferuje firmom usługi inteligentnego chatbota, którego zadaniem jest automatyzacja procesu rekrutacji i wsparcie samych rekruterów.
Dzięki tej usłudze, każdy kandydat z dowolnego miejsca w Polsce (i na świecie) może rozpocząć konwersację z rekrutującym botem za pośrednictwem facebookowego Messengera – najpopularniejszego obecnie komunikatora w Polsce.
Chatbot zachowuje się jak osobisty doradca zawodowy: zapyta o doświadczenie, umiejętności i znajomość języków obcych oraz oczekiwania finansowe.
Bot zapamięta odpowiedzi i dzięki zastosowaniu rozwiązań z obszaru sztucznej inteligencji automatycznie dopasuje kandydata do toczących się procesów rekrutacyjnych.
Co więcej, jest on gotowy do prowadzenia wielu rozmów z kandydatami bez względu na miejsce, dzień tygodnia czy porę dnia.
Wszystkie rozmowy i dane są następnie zapisywane w systemie, który można zintegrować z systemami danej firmy, dzięki czemu rekruter-człowiek może je łatwo przejrzeć (tak, jak np. w popularnej aplikacji randkowej Tinder) i podjąć szybką decyzję o odrzuceniu lub zaproszeniu kandydata na spotkanie.
Dzięki temu – przynajmniej w teorii – całościowy proces rekrutacji ulega skróceniu i uproszczeniu.
Jak podkreślają założyciele Emplocity, całość zautomatyzowanego procesu rekrutacyjnego jest zgodna z przepisami RODO.
Jedną z instytucji, która „zatrudniła” chatbota kilka miesięcy temu jest PKO BP. Jak największy bank w Polsce uzasadnia współpracę z Emplocity?
Przedstawiciele banku wymieniają 3 korzyści: lepszy employer branding i wzmocnienie wizerunku marki, zwiększanie efektywności targów pracy, a także budowanie pozytywnego doświadczenia kandydata.
PKO BP nawiązał współpracę z Emplocity w ramach „Let’s Fintech”, swojej platformy rozwoju innowacji, w ramach której bank wdraża nowe technologie, udostępnia swoje API i rozwija obszar otwartej bankowości oraz inwestuje w najbardziej obiecujące spółki technologiczne. Do tej pory taką współpracę bank nawiązał z 10 firmami, a kolejne osiem jest na drodze do partnerstwa.
PKO BP był trzecim bankiem – po BNP Paribas oraz Banku Gospodarstwa Krajowego – który wdrożył chatbota do procesów rekrutacyjnych.
Natomiast Aviva była pierwszą firmą ubezpieczeniową w Polsce, która zdecydowała się na takie wykorzystanie sztucznej inteligencji w rekrutacji.
Wśród innych firm, które wykorzystują chatbota są na przykład firma budowlana Budimex, firma kurierska DPD czy farmaceutyczna NEUCA.
Chatbot z Emplocity jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w Polsce. Dziś nad jego działaniem i rozwojem czuwa zespół 30 pracowników specjalizujących się w sztucznej inteligencji czy zaawansowanym przetwarzaniu danych.
Jak największy polski bank wspiera innowacje – 3 pytania do platformy startupowej PKO BP