Liczba aktywnych aplikacji IKO w PKO BP przekroczyła próg 4 mln, poinformował bank.

W tym roku liczba dokonanych za pomocą IKO transakcji przekroczyła 145 mln i może sięgnąć 172 mln w całym roku. Dla porównania, w 2015 w ciągu całego roku klienci PKO BP przy pomocy bankowości mobilnej dokonali zaledwie 400 tys. transakcji.

Według PKO wciąż możliwe jest przekroczenie progu 4,25 mln aktywnych aplikacji do końca 2019 roku. Dzięki temu PKO Bank Polski stałby się największym bankiem mobilnym w Europie Środkowo-Wschodniej.

Przed bankowością mobilną nie ma ucieczki – to nie jest już rewolucja, lecz codzienność dla sektora bankowego” – powiedział Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Z kolei liczba unikatowych użytkowników serwisów PKO Banku Polskiego, wliczając IKO, serwis mobilny iPKO, oraz serwis iPKO, przekroczyła już 2,1 mln. Obecnie jednej płatności w internecie użytkownicy IKO dokonują już średnio co pół sekundy.

Zdaniem PKO Banku Polskiego inwestycje w rozwój bankowości mobilnej umożliwią bankowi pozyskiwanie szerszego grona klientów przede wszystkim wśród ludzi młodych.

IKO to nie tylko nasz flagowy produkt, to esencja kierunku w jakim zmienia się i rozwija PKO Bank Polski. Dwukrotnie została uznana za najlepszą bankową aplikację mobilną na świecie właśnie dlatego, że klienci cenią sobie jej prostotę, intuicyjność. Mamy na to już 4 mln dowodów i to nie jest nasze ostatnie słowo„– mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.

Obecnie PKO Bank Polski jest liderem rynku bankowości mobilnej w Polsce – ma największą liczbę klientów „mobile only” (logujących się przynajmniej raz w miesiącu w danym kwartale), oraz największą liczbę użytkowników logujących się przynajmniej raz w miesiącu z poziomu urządzenia mobilnego.

Czytaj też:

>>> Wykres Dnia: Te dane największego banku w kraju pokazują, jak mocno Polacy postawili na płatności mobilne

>>> PKO Bank Polski nagrodzony za innowacje w obszarze bankowości społecznej