Firma w 2019 roku zanotowała najwyższą sprzedaż w swojej historii oraz wzrost przychodów o 40 proc. Stała się też ważnym graczem na europejskim rynku elektromobilności.
Solaris w całym 2019 roku dostarczył łącznie 1487 pojazdów. Rekordowe w ubiegłym roku były też w związku z tym przychody firmy, które wyniosły 2,6 mld złotych. To wzrost o 40 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Jak podaje firma, pojazdy Solaris są obecne w ponad 750 miastach w 32 krajach na świecie, gdzie łącznie dostarczył prawie 19 tys. pojazdów. W 2019 roku do największych rynków sprzedażowych firmy należały Polska, Niemcy, Belgia, Litwa i Włochy.
Z 1487 pojazdów sprzedanych w zeszłym roku 434 trafiły na polski rynek, co stanowi 29 proc. wielkości sprzedaży. Udział Solarisa w polskim rynku niskopodłogowych autobusów miejskich wzrósł od 2018 roku z 33 do 42 proc.
Autobusy coraz bardziej elektryczne
Jeśli chodzi o zwrot w stronę pojazdów z napędami alternatywnymi, nisko- i zeroemisyjnymi, to w 2019 roku udział ich sprzedaży wzrósł do 40 proc. Obejmuje to pojazdy elektryczne, hybrydowe i trolejbusy.
Firma na podstawie złożonych już zamówień przewiduje, że w 2020 roku sprzeda około 500 pojazdów bateryjnych. Jeśli chodzi o inne większe zamówienia, to MZA Warszawa zamówiło 130 autobusów przegubowych Solaris Urbino 18, a ATM Mediolan podpisało umowę ramową na 250 autobusów Solaris Urbino 12 electric.
Solaris pozyskał też pierwsze zamówienia na pojazdy z napędem wodorowym, które zostaną dostarczone w 2021 roku.
Solaris Bus&Coach to firma z siedzibą w Bolechowie-Osiedlu pod Poznaniem, założona w 2001 roku. W 2018 roku została kupiona przez hiszpańską grupę CAF za ponad 300 mln euro. Produkcja pojazdów nadal odbywa się w Polsce.
>>> Czytaj też: Solaris weźmie udział w testowaniu drogi elektrycznej w Szwecji