Komisja Zarządzania i Administracji Aktywami Państwowymi podległa chińskiej Radzie Państwa wydała zgodę na zapowiadaną od lipca fuzję dwóch największych chińskich stoczni – China Shipbuilding Industry Corp (CSIC) oraz China State Shipbuilding Corp (CSSC), informuje World Maritime News.
Połączenie ma umożliwić chińskim firmom skuteczniejszą rywalizację z przedsiębiorstwami z Korei Południowej, Japonii i Europy. Obie stocznie liczą, że dzięki tej transakcji będą w przyszłości zdolne do zagarnięcia znacznie większej części globalnego rynku.
W posiadaniu obydwu firm znajdują się zlokalizowane w Chinach stocznie, które specjalizują się w budowie różnego rodzaju jednostek – od okrętów wojennych po statki handlowe.
Zgodnie z danymi za 2015 rok CSIC jest czwartym, a CSSC siódmym największym producentem statków na świecie pod względem dochodów.
Roczny dochód ze sprzedaży w tych dwóch firmach w 2015 roku wyniósł w przybliżeniu odpowiednio 9,2 bln oraz 4,27 bln dol., co daje sumaryczny wynik 13,47 bln dol.
Dla porównania, trzeci największy producent, japońskie Mitsubishi Heavy Industries, osiągnął w tym samym okresie dochód 12,76 bln dol.
>>> Czytaj też: Chiny będą pierwszym państwem na świecie, które wydobędzie surowce z dna morskiego