{"vars":{{"pageTitle":"Solaris dostarczy 161 hybrydowych autobusów do Belgii. Wartość kontraktu: ponad 76 mln euro","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat"],"pageAttributes":["autobusy","belgia","pojazdy-hybrydowe","solaris","transport-publiczny","zamowienie"],"pagePostAuthor":"Barbara Rogala","pagePostDate":"30 listopada 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"30","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":224671}} }
300Gospodarka.pl

Solaris dostarczy 161 hybrydowych autobusów do Belgii. Wartość kontraktu: ponad 76 mln euro

Solaris wygrał przetarg na dostawę 161 egzemplarzy Urbino 12 hybrid wraz z 8-letnią obsługą serwisową. Zamawiającym jest Opérateur de Transport de Wallonie (OTW), operator transportu publicznego we francuskojęzycznej części Belgii. Pojazdy trafią do Walonii w 2022 roku. Wartość kontraktu to ponad 76 mln euro.

Namur, Liège oraz Charleroi – do tych trzech miast już w przyszłym roku trafią niskoemisyjne Urbino 12 hybrid, zamówione przez OTW. Pojazdy zostaną przekazane do regionalnych operatorów: TEC Charleroi, TEC Liège-Verviers, z którymi Solaris współpracował już wcześniej oraz, po raz pierwszy, do TEC Namur-Luxembourg.

„Jesteśmy niezmiernie dumni z kolejnego dużego zamówienia dla Opérateur de Transport de Wallonie. Od 2017 roku dostarczyliśmy do Liège, Hainaut i Charleroi już niemal 240 autobusów hybrydowych dokładnie takiego samego typu. Bardzo się cieszymy, że jeszcze więcej pasażerów transportu publicznego w Walonii będzie mogło korzystać z nowoczesnych, niskoemisyjnych autobusów marki Solaris”– mówił Petros Spinaris, członek zarządu firmy Solaris ds. sprzedaży.

Urbino 12 hybrid

Urbino 12 hybrid dla OTW będą miały szeregowy napęd hybrydowy HybriDrive. Umożliwia on znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery. To dzięki zastosowaniu oprócz napędu spalinowego silnika elektrycznego.

W zamówionych pojazdach będzie również dostępna funkcja zero emission, czyli tzw. system Stop-and-Go. Pozwala on całkowicie wyłączać silnik spalinowy podczas postoju na przystanku i po otwarciu drzwi. Pojazd korzysta wówczas z energii odzyskanej podczas hamowania i zgromadzonej w superkondensatorach.

Hybrydowe Urbino 12 zostały zamówione w dwóch układach: 2-drzwiowym oraz 3-drzwiowym. Pierwsze z wymienionych trafią do Namur, stolicy Walonii (64 egzemplarze). Natomiast wersje trzydrzwiowe pojadą do Charleroi (58 egzemplarzy) oraz Liège (39 egzemplarzy).

Pierwsze Solarisy pojawiły się w Belgii w 2013 roku. Wśród dostarczonych pojazdów znalazło się m.in. wspomnianych już powyżej, 240 egzemplarzy Urbino 12 hybrid, a także 32 elektryczne Urbino, które służą mieszkańcom Brukseli.

Solaris jest dziś jednym z największych w Europie producentów autobusów. Założona w Polsce firma została sprzedana hiszpańskiej grupie CAF we wrześniu 2018 roku.

Posiada cztery zakłady produkcyjne: główna fabryka i siedziba jest w Bolechowie, dwa zakłady są też w Środzie Wielkopolskiej. Firma ma też halę montażu końcowego pojazdów szynowych w Poznaniu.

LOT zamówi co najmniej 50 nowych samolotów. Wybór modelu już w przyszłym roku