{"vars":{{"pageTitle":"Za nami pierwszy rejs największego jak dotąd elektrycznego samolotu komercyjnego","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["dekarbonizacja","ekologia","elektromobilnosc","lotnictwo","nowe-technologie","samoloty-elektryczne","transport","zmiany-klimatu"],"pagePostAuthor":"Barbara Rogala","pagePostDate":"5 czerwca 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"06","pagePostDateDay":"05","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":56114}} }
300Gospodarka.pl

Za nami pierwszy rejs największego jak dotąd elektrycznego samolotu komercyjnego

W czwartek odbył się pierwszy lot elektrycznego samolotu Cessna 208B Grand Caravan. Wystartował z lotniska Moses Lake w Waszyngtonie. Samolot ma motor o mocy 750 koni mechanicznych i jest całkowicie elektryczny.

Prace nad samolotem podjęły się firmy przez magniX i AeroTEC.

Pierwszy lot eCaravanu to, zdaniem dyrektora generalnego firmy magniX Roeia Ganzarskiego, kolejny krok ku temu, by zeroemisyjne samoloty zaczęły obsługiwać mniejsze lotniska.

Jak donosi CNBC, ten lot to rzeczywiście postęp na drodze ku elektryfikacji sektora turystyki lotniczej, jednak nieszczególnie znaczący.


Czytaj również: Samoloty pasażerskie z napędem elektrycznym pojawią się w Wielkiej Brytanii za 4 lata


Elektryfikacja transportu lotniczego to trudne wyzwanie. Mimo że technologia cały czas się rozwija, póki co bateriom elektrycznym ciężko jest konkurować z silnikami spalinowymi.

Lotnictwo domaga się jednak rozwoju ekologicznych technologii dla swojego sektora. Według Międzynarodowej Rady Czystego Transportu (ang. International Council on Clean Transportation) komercyjne loty stanowią 2 proc. globalnych emisji CO2, a dla całego sektora transportu stanowią 12 proc.


Czytaj też: Sąd: Rozbudowa Heathrow, największego lotniska w Europie, jest nielegalna ze względów ekologicznych