{"vars":{{"pageTitle":"Żabka w 2020 roku osiągnęła "neutralność plastikową"","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","news"],"pageAttributes":["ekologia","gospodarka-obiegu-zamknietego","handel","plastik","siec-handlowa","sklepy","warszawa","zabka"],"pagePostAuthor":"Martyna Maciuch","pagePostDate":"4 czerwca 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"06","pagePostDateDay":"04","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":143791}} }
300Gospodarka.pl

Żabka w 2020 roku osiągnęła „neutralność plastikową”

Żabka w 2020 roku uzyskała „neutralność plastikową”. Sieć w ubiegłym roku zebrała tyle plastiku, ile wprowadziła do obiegu w swoich markach własnych i materiałach w sklepach.

Model biznesowy Żabki zakłada, że większość produktów, które sprzedaje, klienci kupują, żeby zużyć od razu – to tzw. model modern convenience. O ile więc problemem sieci nie jest tak bardzo marnowanie produktów, kluczowym obszarem odpowiedzialności są opakowania.

„Poprzez różnego rodzaju inicjatywy zachęcamy naszych klientów i franczyzobiorców do włączania się w budowanie obiegu zamkniętego, promując ideę »zero waste«. W rezultacie w 2020 roku osiągnęliśmy neutralność plastikową w stosunku do wprowadzonych do obrotu przez Żabkę materiałów i opakowań produktów. Dotyczy to tych marek, które są dostępne tylko w naszej sieci” – powiedziała Anna Grabowska, wiceprezes ds. strategii konsumenckich Żabka Polska.

Ponadto Żabka przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego i jako pierwsza firma w Polsce wspólnie z partnerami wdrożyła rozwiązania zgodne z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym dla marki wody „OD NOWA”.

Pilotażowa akcja jest prowadzona w ponad 20 warszawskich sklepach. W tych placówkach ustawiono pojemniki, do których klienci mogą oddawać puste butelki.

Dodatkowo przy 15 sklepach w Poznaniu i Warszawie testowane są EKOmaty, służące do zbiórki plastikowych opakowań po napojach i aluminiowych puszek. To wspólna inicjatywa Żabki i firmy Żywiec Zdrój – podaje spółka w komunikację.

Żabka Polska to właściciel największej w Polsce sieci sklepów typu convenience. Obejmuje ponad 7,2 tys. placówek prowadzonych przez blisko 6 tys. franczyzobiorców.

Kaufland jak Żabka: dzięki usługom pocztowym wszystkie niedziele będą handlowe