{"vars":{{"pageTitle":"Adidas traci znak handlowy","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["adidas","tsue"],"pagePostAuthor":"Marcin Zakrzewski","pagePostDate":"19 czerwca 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"06","pagePostDateDay":"19","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":11409}} }
300Gospodarka.pl

Adidas traci znak handlowy

Charakterystyczne trzy równoległe paski pojawiające się na produktach Adidasa nie będą chronione jako unijny znak towarowy spółki – orzekł w środę Sąd Unii Europejskiej podtrzymując wcześniejszą decyzję Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej.

Sędziowie uznali, że trzem paskom brakuje wyróżniającego charakteru pozwalającego uznać je za znak handlowy. Co więcej, Adidas był w stanie udowodnić, że trzy paski funkcjonują jako znak handlowy w pięciu krajach, ale że w całej Unii Europejskiej — już nie.

Niemiecka spółka od lat stosuje trzy paski na ubraniach i obuwiu, ale dopiero w 2014 roku postanowiła ten motyw graficzny zastrzec.

Adidas może już tylko odwołać się do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.