Charakterystyczne trzy równoległe paski pojawiające się na produktach Adidasa nie będą chronione jako unijny znak towarowy spółki – orzekł w środę Sąd Unii Europejskiej podtrzymując wcześniejszą decyzję Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej.
Sędziowie uznali, że trzem paskom brakuje wyróżniającego charakteru pozwalającego uznać je za znak handlowy. Co więcej, Adidas był w stanie udowodnić, że trzy paski funkcjonują jako znak handlowy w pięciu krajach, ale że w całej Unii Europejskiej — już nie.
Niemiecka spółka od lat stosuje trzy paski na ubraniach i obuwiu, ale dopiero w 2014 roku postanowiła ten motyw graficzny zastrzec.
Adidas może już tylko odwołać się do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
#EUGeneralCourt confirms the invalidity of the adidas EU trade mark (three parallel stripes applied in any direction) https://t.co/fPeheqCcoj
— EU Court of Justice (@EUCourtPress) 19 czerwca 2019