Trzy czwarte Polaków nosi w swojej kieszeni smartfon, a niemal co drugi za pośrednictwem zainstalowanej na nim aplikacji bankowej wykonuje szereg różnych operacji – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Alior Banku.
Według badania przeprowadzonego na zlecenie Alior Banku z bankowości internetowej korzysta 70 proc. Polaków, natomiast już 45 proc. używa do “bankowania” aplikacji mobilnej.
Podstawowymi operacjami wykonywanymi przez ankietowanych w kanałach mobilnych jest sprawdzenie stanu rachunku (95 proc.) oraz realizacja przelewów (91 proc.).
Czterech na dziesięciu użytkowników aplikacji bankowej kupuje za jej pomocą bilet komunikacji miejskiej, a co piąty opłaca miejsce parkingowe.
Natomiast więcej niż co dziesiąty składa przez telefon wniosek o pożyczkę.
„Nie jest zaskoczeniem, że w grupie osób, które preferują bankowanie poprzez kanały mobilne, przeważają młodsi klienci. Także oni częściej korzystają z funkcjonalności innych niż weryfikacja stanu konta czy zlecenie przelewu. Z naszego badania wynika, że na zakupy przez smartfona decyduje się 84 proc. osób w wieku 18-24 lata. Co ciekawe, jednak nie tylko młodzi deklarują chętne korzystanie z tego rozwiązania” – – dodaje Dorota Mielewczyk, Menedżer ds. Badań Marketingowych i Rozwoju w Alior Banku.
>>>Czytaj też: Założyciel Alior Banku zakłada Aion Bank