{"vars":{{"pageTitle":"Badanie: Telewizyjne debaty polityków nie mają wpływu na wyniki wyborów","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"23 grudnia 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"23","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":35011}} }
300Gospodarka.pl

Badanie: Telewizyjne debaty polityków nie mają wpływu na wyniki wyborów

W badaniu przeprowadzonym przez amerykański think-tank National Bureau of Economic Reaserch stwierdzono, że telewizyjne debaty nie wpływają znacząco na wyniki wyborów.

Przebadano dane pochodzące z 61 wyborów w 9 krajach OECD od 1952 r., aby zbadać kształtowanie się wyborów i preferencji politycznych i ocenić, w jaki sposób debaty telewizyjne przyczyniają się do tego procesu.

Stwierdzono, że udział wyborców, którzy wyrażają zamiar głosowania przedwyborczego odpowiadający ich ostatecznemu wyborowi, wzrasta o 15 punktów procentowych w ciągu dwóch miesięcy poprzedzających wybory.

Zmiany w poszczególnych wyborach wynikają głównie ze zmian w przekonaniach na temat konkurujących kandydatów.

Skorzystano z analizy wydarzeń, aby oszacować wpływ debat telewizyjnych i stwierdzono, że nie wpływają one znacząco na wybór indywidualnego głosu i kształtowanie preferencji ani na łączne wyniki głosowania.

Sugeruje to, że informacje stale otrzymywane przez wyborców wywierają większy wpływ na zachowanie wyborców.