{"vars":{{"pageTitle":"Kolejne elektryczne Solarisy pojadą do Norwegii","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["solaris"],"pagePostAuthor":"Marcin Zakrzewski","pagePostDate":"30 maja 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"30","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":9489}} }
300Gospodarka.pl

Kolejne elektryczne Solarisy pojadą do Norwegii

Trzech norweskich przewoźników złożyło w ostatnim czasie zamówienia na dostawę elektrycznych pojazdów marki Solaris.

W ramach podpisanych umów, do autobusów Urbino electric jeżdżących do tej pory po ulicach norweskich miast dołączy siedem kolejnych.

Najbliższym realizacji jest kontrakt zakładający dostawę czterech autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric, które zostaną wkrótce włączone do floty operatora Norgesbuss z Oslo.

Autobusy te dołączą do dwóch elektrycznych Urbino 12 dostarczonych do przewoźnika w zeszłym roku.

Jednym z nowo zamówionych autobusów jest również Solaris Urbino 8,9 LE electric, od którego w 2011 firma rozpoczęła rozwój pojazdów elektrycznych.

Kolejne dwa elektryczne Solarisy, które niedługo trafią do Norwegii, to Solarisy Urbino 12 electric zamówione przez przewoźnika Boreal.

To kolejny zakup autobusów elektrycznych marki Solaris przez firmę Boreal, która już 2018 odebrała pięć Solarisów Urbino 12 electric.

W skład wyposażenia autobusów zamówionych przez norweskich przewoźników wejdą m.in. klimatyzacja, system monitoringu oraz system informacji pasażerskiej z głosową zapowiedzią przystanków.

Solaris zamontuje w elektrobusach także charakterystyczny dla państw skandynawskich pakiet dodatkowej izolacji termicznej, w tym m.in. maty grzewcze w obszarze drzwi.

Rozwiązaniem podnoszącym bezpieczeństwo podróżnych będzie alkomat uniemożliwiający uruchomienie pojazdu bez poddania się przez kierowcę próbie trzeźwości.

Od momentu zrealizowania przez firmę Solaris Bus & Coach S.A. zamówienia na pierwszy pojazd elektryczny, polski producent pozyskał zamówienia na blisko 500 autobusów bateryjnych.

Można je spotkać na ulicach 17 europejskich państw, w 63 miastach od mroźnej północy aż po gorące południe kontynentu.

Łączny dystans pokonany do tej pory przez elektryczne autobusy z Bolechowa przekroczył już 14 milionów kilometrów.