{"vars":{{"pageTitle":"Nowa spółka Toyoty zamierza przyspieszyć rozwój samochodów elektrycznych i autonomicznych","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["denso","mirise","mobility-innovative-research-institute-for-semiconductors","samochody-autonomiczne","toyota","yoshifumi-kato"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"12 grudnia 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"12","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":34263}} }
300Gospodarka.pl

Nowa spółka Toyoty zamierza przyspieszyć rozwój samochodów elektrycznych i autonomicznych

MIRISE Technologies to nowa spółka Toyoty i DENSO, której zadaniem jest opracowanie nowych generacji półprzewodników, aby przyspieszyć rozwój zelektryfikowanych i autonomicznych pojazdów.

DENSO Corporation i Toyota Motor Corporation zdecydowały o założeniu spółki joint venture, wyspecjalizowanej w zaawansowanych badaniach rozwojowych nad nowym generacjami półprzewodników do samochodów.

Firma MIRISE Technologies powstanie w kwietniu 2020 roku.

51 proc. akcji spółki będzie należało do DENSO, zaś 49 proc. do Toyoty.

MIRISE to skrót od Mobility Innovative Research Institute for SEmiconductors, a także połączenie słów „mirai” (jap. „przyszłość”) i „rise” (ang. „rosnąć, powstawać”).

Spółka będzie miała siedzibę w mieście Nisshin niedaleko głównej siedziby Toyoty w prefekturze Aichi.

Na jej prezydenta został mianowany Yoshifumi Kato, obecny CEO firmy DENSO.

Kapitał zakładowy MIRISE Co. wyniesie 50 milionów yenów, a zatrudnienie w niej znajdzie około 500 osób.

Półprzewodniki pełnią ważną rolę w rozwoju samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz systemów zautomatyzowanego prowadzenia.

Nowa spółka będzie korzystała z wiedzy Toyoty w zakresie szeroko rozumianej mobilności oraz doświadczenia DENSO w opracowywaniu zaawansowanych komponentów do samochodów.

MIRISE skupi się w swojej działalności na trzech polach: elektronice energetycznej, czujnikach i układach scalonych SoC (System-on-a-Chip).

Będzie poszukiwać nowych materiałów półprzewodnikowych oraz opracowywać technologie projektowania i produkcji, opierając się na rozwiązaniach wypracowanych przez Toyotę i DENSO na potrzeby zelektryfikowanych napędów, głównie hybryd.

Aby szybko osiągnąć założone cele, MIRISE podejmie rozmowy o współpracy z uniwersytetami, instytutami naukowymi, start-upami i firmami zajmującymi się produkcją półprzewodników.

>>>Czytaj też: Lotos oraz Toyota stworzą w Polsce stacje tankowania wodoru