{"vars":{{"pageTitle":"PKO Bank Polski otwarty na otwartą bankowość","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["pko","pko-bank-polski","pko-bp"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"17 września 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"17","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":19777}} }
300Gospodarka.pl

PKO Bank Polski otwarty na otwartą bankowość

PKO Bank Polski wprowadził zmiany dla klientów w serwisie transakcyjnym iPKO i Inteligo oraz w aplikacji mobilnej IKO, w tym dodatkowe uwierzytelnienie niektórych operacji, maskowanie haseł jednorazowych czy skrócenie sesji w serwisie. Bank udostępnił również produkcyjne API w ramach otwartej bankowości. Wprowadzone zmiany to efekt obowiązywania dyrektywy PSD2.

Regulacje wynikające z dyrektywy PSD2 stanowią wyzwanie dla całego sektora finansowego, nie tylko w Polsce, ale w całej Unii Europejskiej. Zmiany wdrażane na rynku usług płatniczych kształtują zupełnie nową rzeczywistość, zarówno dla dotychczasowych uczestników rynku, jak i podmiotów, które dopiero zaczną korzystać z możliwości jakie daje PSD2. Zaprojektowaliśmy wdrożone właśnie rozwiązania z zachowaniem procedur bezpieczeństwa przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu użyteczności dostarczanych rozwiązań i doświadczeń klienta” – mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Autoryzacja w internecie i aplikacji mobilnej

Dla posiadaczy kont osobistych PKO i Inteligo, PKO Bank Polski wprowadził wymóg dodatkowego uwierzytelnienia operacji używanym przez klienta narzędziem autoryzacji (autoryzacja mobilna IKO albo jednorazowy kod SMS lub z karty „zdrapki”). Będzie ono konieczne w przypadku gdy posiadacz konta będzie chciał przejrzeć historię rachunku dłuższą niż 90 dni, czy też odczytać niektóre wrażliwe dane w serwisie iPKO (na przykład nr PESEL). Kolejną zmianą w obsłudze rachunku w serwisach transakcyjnych jest maskowanie haseł jednorazowych podawanych dla potwierdzania operacji oraz skrócenie sesji użytkownika w serwisie do 5 minut (czas po jakim – przy braku aktywności użytkownika – następuje jego automatyczne wylogowanie z systemu). W aplikacji mobilnej IKO historia konta i powiadomienia push starsze niż 90 dni są teraz dostępne jedynie w trybie aktywnym aplikacji. Dostęp do powiadomień w IKO przed zalogowaniem wymaga podania kodu mPIN. Analogiczne zmiany w iPKO i Inteligo oraz IKO wprowadzone zostały w obsłudze rachunków dla firm.

Posiadacze kart płatniczych PKO i Inteligo płacący zbliżeniowo muszą liczyć się z koniecznością częstszego podawania PIN w przypadku niektórych transakcji poniżej 50 zł.