{"vars":{{"pageTitle":"„Playboy”, „CKM”, „Cosmopolitan”, „Joy”, „Harper’s Bazaar” i „Esquire” znikną z polskiego rynku","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["ckm","cosmopolitan","esquire","harpers-bazaar","joy","marquard-media-polska","playboy"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"13 listopada 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"13","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":30755}} }
300Gospodarka.pl

„Playboy”, „CKM”, „Cosmopolitan”, „Joy”, „Harper’s Bazaar” i „Esquire” znikną z polskiego rynku

„Playboy”, „CKM”, „Cosmopolitan”, „Joy”, „Harper’s Bazaar” i „Esquire” – wydawca tych magazynów, spółka Marquard Media Polska, wycofuje się z rynku prasy.

Zmiany wiążą się ze zwolnieniem ok. 70 proc. załogi.

Jednocześnie Marquard zrezygnuje z rozwijania witryn internetowych magazynów, za wyjątkiem „CKM”.

„Marquard Media Polska jest ostatnim podmiotem z całej grupy, w którym segment prasy pochłania tak duże zasoby, mimo że w przeszłości przeprowadziliśmy szereg działań restrukturyzacyjnych, mających na celu jego uzdrowienie. Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu”, mówi Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.

Wydawca chce skoncentrować się na rozwoju własnych serwisów: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl oraz Ckm.pl, a także planuje ponowne uruchomienie serwisów Supermamy.pl oraz Autostuff.pl.

Jako pierwsi informację podali Wirtualne Media i Business Insider.

>>>Czytaj też: Czesi stworzyli „antysmogowe” Sposób działania jest zaskakująco prosty