Nowe automaty Poczty Polskiej do odbioru przesyłek staną wkrótce w placówkach pocztowych i sklepach Biedronka. To kolejny etap rozwoju usługi Odbiór w Punkcie w ramach rosnącego udziału Poczty Polskiej w rynku eCommerce oraz dopasowania oferty do preferencji klientów. Urządzenia do odbioru przesyłek dostarczy spółka SwipBox.
Pierwsze z dwustu planowanych automatów pojawią się w placówkach pocztowych jeszcze przed wakacjami. Pozostałe zostaną oddane do użytku do końca III kwartału br. Najpierw trafią do placówek pocztowych oraz sklepów Biedronka w największych aglomeracjach miejskich, w tym w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Trójmieście oraz Poznaniu.
Poczta Polska jest aktywnym uczestnikiem rynku eCommerce, który jest kluczowy dla polskiej gospodarki. Powiększanie naszej sieci jest warunkiem dalszego rozwoju biznesu kurierskiego. Dlatego podjęliśmy decyzję o dołączeniu pocztowych automatów do odbiorów przesyłek do naszej oferty. Konsekwentnie chcemy proponować naszym klientom kolejne miejsca odbioru zakupów internetowych – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Rozwój sieci automatów pocztowych do odbioru paczek jest zgodny ze strategią Poczty Polskiej, która zakłada podwojenie przychodów z rynku paczkowego w perspektywie 2023 roku. Obecnie wynoszą one już prawie 1 miliard złotych rocznie.