Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał decyzję UOKiK wobec Banku Millennium nakładającą na bank ponad 20 mln zł kary za wprowadzanie konsumentów w błąd – poinformował Urząd na Twitterze.
Wyrok SOKiK nie jest prawomocny.
Sprawa dotyczy 2 klauzul określających, jak przeliczać kwotę i raty kredytów w oparciu o CHF. W 2012 r. trafiły one do rejestru klauzul niedozwolonych. Jednak Bank Millennium odpisywał na reklamacje klientów, że wpis nie ma znaczenia w ich sytuacji, tylko dla przyszłych umów.
Sąd zgodził się z UOKiK, że odpowiedzi Banku Millenium wprowadzały konsumentów w błąd i mogły ich zniechęcać do dochodzenia swoich praw. Wyrok SOKiK nie jest prawomocny.
SOKiK utrzymał decyzję UOKiK wobec B. Millennium nakładającą na bank ponad 20 mln zł karyhttps://t.co/XBauDdrJrQ
— PAP Biznes (@PAPBiznes) January 14, 2020
1/3 Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał decyzję #UOKiK wobec Banku Millennium. Urząd nałożył na spółkę ponad 20 mln zł kary za wprowadzanie konsumentów w błąd. Chodzi o skutki wpisu do rejestru klauzul niedozwolonych i zniechęcanie do dochodzenia roszczeń
— UOKiK (@UOKiKgovPL) January 14, 2020