{"vars":{{"pageTitle":"W 2018 roku przychody klubów Ekstraklasy wyniosły prawie 528 mln zł","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["ekstraklasa","finanse"],"pagePostAuthor":"Marcin Zakrzewski","pagePostDate":"12 czerwca 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"06","pagePostDateDay":"12","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":10611}} }
300Gospodarka.pl

W 2018 roku przychody klubów Ekstraklasy wyniosły prawie 528 mln zł

Przychody wszystkich zespołów grających w Ekstraklasie wyniosły w 2018 roku blisko 528 mln zł.

Z raportu firmy doradczej Deloitte „Piłkarska liga finansowa” wynika, że w 2018 roku przychody z transferów wyniosły 96,8 mln zł, z czego transfery zagraniczne wygenerowały 87,4 mln zł.

Liderem rankingu pod względem wpływów do budżetu pozostaje niezmiennie Legia Warszawa.

Na podium znalazły się także Lech Poznań i Lechia Gdańsk.

Kolejny rok z rzędu przychody Ekstraklasy przekraczają poziom 0,5 mld zł. „Spadek poniżej tej granicy wydaje się już praktycznie niemożliwy. Rekordowe kontrakty dotyczące praw telewizyjnych warte są pół miliarda złotych, a nowe umowy będą obowiązywać przez dwa kolejne lata. Dodatkowo, w sezonie 2019/2020 przewidujemy wzrost wpływów ze scentralizowanych praw marketingowych, w szczególności z podpisanych umów sponsorskich z PKO Bank Polski Totalizatorem Sportowym” – mówi Przemysław Zawadzki, Partner Associate, Lider Sports Business Group Poland, Deloitte.

W przychodach Ekstraklasy rośnie udział przychodów komercyjnych.

W 2018 roku wynosiły one 52 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 49 proc.

Ich wartość wyniosła 278,3 mln zł i było to więcej o 3 proc. w porównaniu rok do roku.

Z kolei przychody z tytułu praw do transmisji i scentralizowanych praw marketingowych wyniosły 166,5 mln zł (spadek o 10 proc.), a przychody z dnia meczu 83,1 mln zł (spadek o 13 proc.).