{"vars":{{"pageTitle":"Wydatki na reklamę internetową w Polsce po raz pierwszy wyższe niż na telewizyjną","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["internet","reklama","telewizja"],"pagePostAuthor":"Marcin Zakrzewski","pagePostDate":"26 sierpnia 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"08","pagePostDateDay":"26","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":17403}} }
300Gospodarka.pl

Wydatki na reklamę internetową w Polsce po raz pierwszy wyższe niż na telewizyjną

W pierwszym kwartale br. wydatki na reklamę internetową w Polsce wyniosły 1,08 mld zł, o 8,8 proc. – wynika z badania IAB AdEx, informują Wirtualne Media.

Według analizy AdEx, którą IAB Polska przygotowuje we współpracy z PwC, nakłady na reklamę internetową zwiększyły się z 997 mln zł w pierwszym kwartale ub.r. do 1,085 mld zł w pierwszym kwartale br.

Mniej niż cały rynek – o 7,6 proc. – zwiększyła się wartość segmentu reklam display, a bez uwzględnienia wideo wzrost wyniósł tylko 4 proc.

W konsekwencji udział displayu zmalał z 47,8 do 47,2 proc., a bez wideo – z 36 do 32 proc. Natomiast nakłady na marketing e-mailowy skurczyły się o 14,3 proc., a jego udział – z 2,5 do 1,9 proc.