{"vars":{{"pageTitle":"13 firm opracuje proklimatyczne rozwiązania dla biznesu w ramach drugiej edycji programu Climate Leadership","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","material-partnera"],"pageAttributes":["climate-leadership","klimat","neutralnosc-klimatyczna","ochrona-srodowiska","spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu"],"pagePostAuthor":"Martyna Maciuch","pagePostDate":"7 maja 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"07","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":130118}} }
300Gospodarka.pl

13 firm opracuje proklimatyczne rozwiązania dla biznesu w ramach drugiej edycji programu Climate Leadership

Trzynaście działających w Polsce firm weźmie udział w drugiej edycji programu Climate Leadership, który pomaga biznesowi zmienić swoją działalność na bardziej przyjazną środowisku i klimatowi.  

Program „Climate Leadership powered by UN Environment” jest organizowany przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa. Podczas drugiej edycji przedstawiciele wiodących branż będą współpracowali z ekspertami ze świata biznesu, nauki oraz organizacji pozarządowych nad rozwojem innowacyjnych projektów na rzecz neutralności klimatycznej.

Climate Leadership to program budujący społeczność liderów realnej zmiany w biznesie. Jego ideą jest przeciwdziałanie nieodwracalnym zmianom zachodzącym na planecie, wskutek kryzysu klimatycznego. Program wspiera działania podejmowane przez firmy w celu osiągnięcia neutralności.

Klimatyczne wyzwania współczesności

Wyzwania obecnego świata skupiają się na jak najszybszym powrocie do normalności. Jednak czy świat sprzed pandemii jest tym, do którego chcemy wracać?

„Kwestie środowiskowe z dnia na dzień oraz z roku na rok nabierają coraz większego znaczenia. Dlatego też poprzez program Climate Leadership chcemy umożliwić firmom rozwój konkretnych rozwiązań wpływających na zmniejszenie negatywnego wpływu ich produktów oraz usług na środowisko naturalne” – powiedziała Maria Andrzejewska, dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Jak dodała, program łączy przedstawicieli branż takich, jak retail, farmaceutycznej, spożywczej oraz finansowej z ekspertami ds. ochrony środowiska oraz klimatu i umożliwia sprawny przepływ informacji i współpracę między nimi.

Liderzy rynku na rzecz neutralności klimatycznej

Podczas pierwszej edycji Programu dziesięciu firmom, które wzięły udział w projekcie, udało się wypracować realne zobowiązania klimatyczne, czyli deklaracje działań, które dokładają swoją cegiełkę do ratowania naszej planety.

Tym razem o naszą lepszą przyszłość będzie walczyło trzynaście firm. Eksperci będą pomagali w rozwijaniu nieszablonowych rozwiązań na rzecz klimatu firmom takim, jak: Allegro, BASF Polska, Bank BNP Paribas, BOŚ Bank, Ergo Hestia, Fabryki Mebli „FORTE” S.A., Grupa spółek DANONE, IMMOFINANZ (myhive), McDonald’s, Netguru, Polpharma, Samsung i Tetra Pak.

Allegro już pracuje nad projektem związanym z ekologicznymi opakowaniami oraz zmniejszaniem śladu węglowego swojej działalności.


Czytaj też: Niemiecki rząd niespodziewanie deklaruje neutralność klimatyczną do 2045 roku


Z kolei firma BASF Polska, współpracując z ekspertami Programu, wypracowuje plan ograniczenia emisji CO2 w zakładzie produkcyjnym oraz schemat działań mających na celu upowszechnienia technologii folii biodegradowalnych wspierających rozwój zrównoważonego rolnictwa.

Natomiast bank BNP Paribas będzie wzmacniać wypracowane podczas pierwszej edycji Programu rozwiązania, rozwijać zrównoważone produkty i usługi bankowe, wspierające realizację strategii ESG.

BOŚ Bank, podobnie jak rok temu, będzie również pracować nad rozwojem swojej zielonej oferty, aktywnie przyczyniając się do zielonej transformacji w Polsce.

Także firma ERGO Hestia będzie uczestniczyć w Programie po raz kolejny, wypracowując rozwiązania, które pomogą wewnętrznie osiągnąć maksymalny poziom neutralności klimatycznej.

Fabryki Mebli „FORTE” S.A. zamierzają natomiast podjąć się projektu związanego z optymalizacją pakowania wyrobów.

Żywiec Zdrój, Nutricia i Danone razem z ekspertami Programu będą pracować nad planem dalszych konkretnych zmian na rzecz zmniejszenia/neutralizacji śladu węglowego oraz nad zagadnieniami związanymi ze zrównoważoną produkcją żywności i kształtowaniem nawyków żywieniowych, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie i środowisko naturalne.

Z kolei IMMOFINANZ, właściciel marki myhive, wspólnie z ekspertami w dziedzinach od efektywności energetycznej nieruchomości i wiodących standardów budownictwa, aż po promocję pro-ekologicznych postaw wśród najemców, poszukiwać będzie odpowiedzi na aktualne wyzwania w obliczu kryzysu klimatycznego.

McDonald’s w ramach Programu będzie wypracowywać kolejne mechanizmy w obszarze zarządzania odpadami i gospodarki o obiegu zamkniętym przy jednoczesnym wsparciu społeczności lokalnych.

Natomiast firma Netguru, która posiada certyfikat B Corporation™, w nadchodzącym roku będzie wypracowywać z ekspertami Programu konkretne zmiany, które mają na celu wyznaczyć kierunki ograniczania jej emisyjności.


Czytaj też: Tetra Pak chce stworzyć opakowania neutralne klimatycznie


Polpharma będzie pracować na rzecz neutralności klimatycznej w głównym nurcie swojej działalności.

Z kolei firma Samsung podejmie współpracę ze startupami działającymi na rzecz neutralności klimatycznej i w oparciu o nowe technologie.

Przedstawiciele Tetra Pak będą pracować nad zobowiązaniem dotyczącym tworzenia bardziej zrównoważonych opakowań na żywność.

Organizator Programu

Centrum UNEP/GRID-Warszawa zostało utworzone 17 września 1991 roku na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Programem ONZ ds. Środowiska (UN Environment Programme, UNEP) a polskim rządem reprezentowanym przez Ministerstwo Środowiska.

Centrum działa jako jeden z kilku ośrodków globalnej sieci GRID (Global Resource Information Database – światowa baza danych o zasobach Ziemi) utworzonej przez UNEP w celu wzmocnienia efektywnego zarządzania zasobami środowiska. Swoje działania realizuje we współpracy z organizacjami i instytucjami krajowymi oraz zagranicznymi.

Jest także partnerem jednostek samorządowych, oświatowych oraz firm wdrażających politykę społecznej odpowiedzialności biznesu.

Dzień Ziemi 2021: oto 5 dobrych wiadomości, które motywują do dalszej walki z kryzysem klimatycznym