{"vars":{{"pageTitle":"Ludzie Impact’22: Jeffrey Pfeffer, guru w dziedzinie zachowań organizacyjnych","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["material-partnera"],"pageAttributes":["impact22","jeffrey-pfeffer"],"pagePostAuthor":"Amelia Suchcicka","pagePostDate":"20 kwietnia 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"20","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":294057}} }
300Gospodarka.pl

Ludzie Impact’22: Jeffrey Pfeffer, guru w dziedzinie zachowań organizacyjnych

Gościem na tegorocznej scenie Impact’22 będzie profesor Jeffrey Pfeffer, amerykański teoretyk biznesowy, wykładowca Uniwersytetu Stanforda, doradca korporacyjny i specjalista w temacie niuansów władzy w organizacjach.

Już 11 i 12 maja podczas konferencji Impact’22 gościć będzie Jeffrey Pfeffer, profesor zachowań organizacyjnych na Uniwersytecie Stanforda, gdzie wykłada od 1979 roku.

Pfeffer jest ekspertem w badaniu zachowań organizacyjnych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Kiedy dołączył do wydziału na Uniwersytecie Stanforda, skupił się na temacie władzy w organizacjach. Pfeffer prowadził wykłady i seminaria w 40 krajach na całym świecie. Jedne z najbardziej rozpoznawalnych zatytułował “ścieżki do władzy”. Według profesora to właśnie władza jest kluczem do wszelkich zmian w organizacjach, ale także w całych społeczeństwach:

– Jeśli chcesz zmienić życie, a zwłaszcza jeśli chcesz zmienić organizację, a przy tym zmienić świat, potrzebujesz władzy – mówi Jeffrey Pfeffer.

Profesor Pferffer jest autorem ponad 150 artykułów oraz autorem 16 książek, w tym: „Leadership BS: Fixing Workplaces and Careers One Truth at a Time”, „The Human Equation: The Human Equation: Building Profits by Putting People First”, „The Knowing-Doing Gap: How Smart Companies Turn Knowledge Into Action” oraz „Dying for a Paycheck: How Modern Management Harms Employee Health and Company Performance-And What We Can Do About It”.

W czerwcu 2022 r. ukaże się jego najnowsza książka „7 Rules of Power: Surprising but True Advice on How to Get Things Done and Advance Your Career”.

Profesor Pfeffer zajmuje się także doradztwem i kształceniem kadry kierowniczej. Ma wieloletnie doświadczenie w konsultingu dla firm, stowarzyszeń i uniwersytetów w Stanach Zjednoczonych. Publikował i udzielał licznych wywiadów na temat zmian środowiska korporacyjnego pod wpływem pandemii koronawirusa. Jego zdaniem przełomy i załamania w świecie biznesu to momenty, które mogą być wykorzystane do pozytywnych zmian:

–Zbyt duża część życia organizacyjnego jest wypełniona ciężką pracą, niepotrzebnymi spotkaniami oraz formularzami i procesami, które nie dodają wartości. Ale kryzys to świetny czas na przeprojektowanie sposobu, w jaki pracujemy. Jednym z powodów szalonych godzin pracy, które stały się zbyt zwyczajne (i są psychicznie, i fizycznie szkodliwe dla naszego zdrowia), jest to, że wierzymy, że „wszystko jest równie pilne” – chociaż oczywiście tak nie jest. Lepsze ustalanie priorytetów pomaga pracownikom skoncentrować się na tym, co najważniejsze (zarówno osobiste, jak i zawodowe) i usuwa rozpraszające uwagę, zapewniając im większy sukces.

Pfeffer zasiada także w radach doradczych firm Collective Health i Quorso oraz w zarządzie organizacji non-profit Quantum Leap Healthcare. W przeszłości zasiadał w radach nadzorczych firm Resumix, Unicru i Workstream (WSTM) – firm zajmujących się oprogramowaniem dla kapitału ludzkiego, Audible Magic – firmy internetowej, SonoSite (SONO) – spółki NASDAQ projektującej i produkującej przenośne ultrasonografy, Berlin Packaging – dostawcy usług pakowania z siedzibą w Chicago oraz San Francisco Playhouse – teatru non-profit.

Jeffrey Pfeffer kształcił się na Uniwersytecie Carnegie-Mellon, tytuł doktora uzyskał na Uniwersytecie Stanforda. Swoją karierę rozpoczął w szkole biznesu na Uniwersytecie Illinois, a następnie wykładał na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Pfeffer był profesorem wizytującym w Harvard Business School, Singapore Management University, London Business School, Copenhagen Business School, a także w IESE w Barcelonie.

W latach 2003-2007 Pfeffer pisał comiesięczną kolumnę „The Human Factor” dla magazynu biznesowego Business 2.0, a w latach 2007-2010 współpracował z Capital, wiodącym magazynem biznesowo-ekonomicznym w Turcji. Pfeffer pisał również dla Fortune.com, BNET, Washington Post, BloombergBusinessWeek.com, BBC’s Capital, Learning Corner dla CornerstoneOnDemand.

Jeffrey Pfeffer jest laureatem nagrody im. Richarda D. Irwina przyznawanej przez Akademię Zarządzania za wkład naukowy w zarządzanie oraz licznych nagród za swoje artykuły i książki. Należy do Galerii Sław Thinkers 50 i został wymieniony przez magazyn HR Magazine jako jeden z najbardziej wpływowych myślicieli w dziedzinie HR International. W listopadzie 2011 r. otrzymał tytuł doktora honoris causa Uniwersytetu w Tilburgu w Holandii.

Impact’22: Ścieżka Women Empowerment – równość i różnorodność kluczem do sukcesu