{"vars":{{"pageTitle":"Ludzie Impact'22: Peter Bakenecker – ekspert w dziedzinie płatności cyfrowych, który nie boi się wyzwań","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["material-partnera"],"pageAttributes":["impact-cee","material-partnera"],"pagePostAuthor":"Martyna Maciuch","pagePostDate":"14 kwietnia 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"14","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":291357}} }
300Gospodarka.pl

Ludzie Impact’22: Peter Bakenecker – ekspert w dziedzinie płatności cyfrowych, który nie boi się wyzwań

Nowe technologie, globalizacja, coraz szybszy tryb pracy i życia, a ostatnio także pandemia – to wszystko w ostatnich latach napędzało cyfryzację kolejnych branż, także sektora finansowego, i sprawiało, że szybkie, bezproblemowe płatności z przywileju stały się dla biznesu koniecznością. Gościem majowej sceny Impactu’22 będzie osoba, która nie tylko widziała ten rozwój na własne oczy, ale miała go okazję współkształtować – czyli Peter Bakenecker, prezes Mastercard na Europę Środkową.

Mastercard to jeden z globalnych pionierów technologii płatniczych. Gość wiosennej edycji konferencji Impact’22, Peter Bakenecker, jest nowym prezesem Mastercard na Europę Środkową. Odpowiada tym samym za realizowanie strategii firmy w 11 europejskich krajach: Polsce, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Węgrzech, Czechach, Słowacji, Słowenii, Grecji, Malcie i Cyprze.

Pod swoim nadzorem ma więc niezwykle zróżnicowane portfolio – od największej gospodarki Europy, przez technologicznych liderów regionu aż do państw opierających swoją gospodarkę w dużym stopniu na międzynarodowej turystyce i międzynarodowych transakcjach finansowych.

Taka różnorodność nie jest obca prezesowi Mastercard na Europę Środkową – bezpośrednio przed objęciem tej roli, Peter Bakenecker pełnił funkcję dyrektora generalnego firmy na Niemcy i Szwajcarię. Ale już od momentu dołączenia do Mastercard (w 2006 roku) zajmował zróżnicowane stanowiska kierownicze. W swojej historii w Mastercard był m. in. szefem działu produktów, kierował działem rozwoju biznesu oraz działem płatności cyfrowych na Europę.

Przez wiele lat należał także do zespołu zarządzającego Mastercard Advisors, czyli konsultingowego ramienia firmy, obejmującego swym zasięgiem całą Europę, Azję, kraje Pacyfiku oraz Bliski Wschód i Afrykę. W ramach Mastercard Advisors projektował i budował rozwiązania w zakresie technologii płatniczych dla wielu zróżnicowanych branż i regionów geograficznych.


Czytaj też: Szef KNF: Polskie banki to fintechy z licencjami bankowymi. Jeśli chodzi o technologię, przodujemy w Europie


Odkrywanie nowych zakątków świata i podróżowanie jest zresztą pasją Petera Bakeneckera. Specjalista w dziedzinie bankowości i finansów studiował także w prestiżowych uczelniach na całym świecie – posiada tytuł MBA w dziedzinie bankowości i finansów Uniwersytetu w Essen/Duisburgu oraz Uniwersytetu Technologicznego w Sydney. Ukończył również specjalne programy dla kadry kierowniczej w London School of Economics and Political Science.

Przed rozpoczęciem pracy w Mastercard, Bakenecker pracował w firmach konsultingowych Batten & Company oraz w Roland Berger Strategy, w działach zajmujących się usługami finansowymi.

Co łączy Covid, nowe technologie i piłkę nożną?

Czym dokładnie w Mastercard zajmuje się gość Impactu? Na pewno nie tylko skomplikowanymi i enigmatycznymi procesami finansowymi. Jako szef regionalnego oddziału Mastercard, Bakenecker nadzorował chociażby zawiązanie innowacyjnego partnerstwa technologicznego firmy z Deutsche Bankiem i… klubem piłkarskim Eintracht Frankfurt.
“Płatności cyfrowe stają się kamieniem węgielnym w świecie dotkniętym COVID, stąd nasza inicjatywa” – podawał niemiecki klub sportowy. Sam Backenecker komentował projekt w następujący sposób:

Dziś konsumenci oczekują rozwiązań cyfrowych, które umożliwią proste, wygodne i bezpieczne płatności w dowolnym miejscu. Dotyczy to również stadionu i innych miejsc publicznych, takich jak transport publiczny. Tym bardziej cieszymy się, że jako firma technologiczna, wraz z naszym wieloletnim partnerem Deutsche Bank, jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby regionu, zapewniając inteligentny system płatności dla Eintracht Frankfurt.

Ale bycie liderem technologicznym to także odpowiedzialność za kształtowanie otaczającego świata. To stoi za zaangażowaniem Mastercard we wsparcie Światowego Programu Żywnościowego, czyli agencji ONZ zajmującej się walką z głodem na świecie. Na kształt programu wpływ miał właśnie m. in. Peter Bakenecker. W ten sposób komentował tę incjatywę:

W Mastercard staramy się, aby dawanie było częścią codziennego życia. Dzięki łączeniu tej idei z naszą działalnością i naszymi technologiami, z dumą możemy mówić o trwającym osiem lat wsparciu Mastercard dla Światowego Programu Żywnościowego w partnerstwie z Bankiem N26. Razem chcemy pokazać, że technologia może być siłą dobra.

Jakie wyzwania i możliwości czekają Bakeneckera na stanowisku prezesa na całą Europę Środkową? Ten ekspert od nowoczesnych rozwiązań cyfrowych będzie opowiadał o tym już w dniach 11-12 maja, podczas kolejnej już edycji konferencji Impact – i drugiej w Poznaniu.

Czytaj też: