{"vars":{{"pageTitle":"EcoBobo - wszystko dla najmłodszych","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["material-partnera"],"pageAttributes":["ecommerce","fundacja-impact","handel-internetowy","mastercard","material-partnera"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"31 maja 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"31","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":140461}} }
300Gospodarka.pl

EcoBobo – wszystko dla najmłodszych

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych na początku pandemii spadła aż o 23 procent. Ale podczas gdy Covid-19 masowo zamykał sklepy stacjonarne, wzrost notowały sklepy online.

Okazało się jednak, że dziesiątki tysięcy właścicieli małych sklepów i punktów usługowych, którzy nie mieli wcześniejszych doświadczeń z e-commerce, zostało odciętych od przychodów nawet na kilkanaście tygodni.

Jedną z działalności, której Covid dał się we znaki, jest przedsiębiorstwo EcoBobo Marta Celińska. Ten sklep specjalizuje się w sprzedaży ekologicznych akcesoriów i odzieży dla dzieci.

EcoBobo – eko gadżety dla dzieci i rodziców

Założycielki sklepu EcoBobo prowadzą go już od 5 lat. Do tej pory większość czasu poświęcały dla sklepu stacjonarnego, ale bardzo chciały być widoczne także w internecie.

Pandemia koronawirusa i ograniczanie działalności sklepów stacjonarnych wymusiła na nich przyspieszenie realizacji tych planów.

Ułatwienie dostępu do oferty online klientom sklepu EcoBobo wsparł projekt akceleracyjny Mastercard.

Obecnie sklep internetowy posiada w ofercie produkty kilkuset marek. Szeroki asortyment EcoBobo obejmuje zabawki i akcesoria dla najmłodszych, wyposażenie pokoje dziecięcego i ubranka dla dzieci, ale nie tylko.

Dla siebie w EcoBobo znajdą też coś rodzice, którym ekologiczne świece czy herbaty pozwolą się zrelaksować po dniu opieki nad dzieckiem albo przyjaciele przyszłych rodziców, szukających zestawów prezentowych na baby shower.

Mastercard wsparł polski e-commerce

Program akceleracyjny, w którym wzięło udział przedsiębiorstwo EcoBobo Marta Celińska, został zrealizowany w ramach projektu „E-business vs. lockdown”, dofinansowanego przez Mastercard Centre for Inclusive Growth. Grant w wysokości 200 tys. dolarów, przeznaczony przez Mastercard na tę akcję, pozwolił uruchomić oprócz dedykowanego programu akceleracyjnego także ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną.

Za realizację tych działań odpowiadała Fundacja Impact, jako pierwsza organizacja pozarządowa w Europie Środkowo-Wschodniej, której przyznano grant z globalnego programu Mastercard Centre for Inclusive Growth.

Działalność twórczyń EcoBobo była jednym z 20 małych i średnich przedsiębiorstw, które otrzymały dostęp do programu akceleracyjnego. Miał on na celu przeprowadzenie transformacji cyfrowej wybranych firm.

Program trwał od stycznia do maja 2021 roku. Jego uczestnicy otrzymali poza wskazówkami ekspertów także niezbędne narzędzia cyfrowe, jak dostęp do platformy e-sklepu czy chmury cyfrowej.

Każda z firm mogła liczyć na wsparcie eksperta Fundacji Impact w wymiarze 100 godzin. Ten biznesowy konsulting dotyczył przede wszystkim narzędzi pomocnych w budowie i rozwoju e-sklepu, a także skutecznej promocji w internecie – czyli dwóch obszarów szczególnie ważnych dla przedsiębiorcy stawiającego swoje pierwsze kroki w e-commerce.

Cyfryzacja to podstawowy wymóg XXI w. Nie było dotąd lepszego momentu, żeby ją rozpocząć [NOWY RAPORT 300RESEARCH]