{"vars":{{"pageTitle":"PLECIONA.pl - pasja, która zmieniła się w e-biznes","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["material-partnera"],"pageAttributes":["e-commerce","fundacja-impact","handel-internetowy","mastercard","material-partnera"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"31 maja 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"31","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":140458}} }
300Gospodarka.pl

PLECIONA.pl – pasja, która zmieniła się w e-biznes

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych na początku pandemii spadła aż o 23 procent. Ale podczas gdy Covid-19 masowo zamykał sklepy stacjonarne, wzrost notowały sklepy online.

Okazało się jednak, że dziesiątki tysięcy właścicieli małych sklepów i punktów usługowych, którzy nie mieli wcześniejszych doświadczeń z e-commerce, zostało odciętych od przychodów nawet na kilkanaście tygodni.

Jedną z działalności, której Covid dał się we znaki, jest sklep Pleciona.pl, założony w 2013 roku przez pasjonatów wędkarstwa spinningowego.

W jego bogatej ofercie coś dla siebie znajdzie każdy wędkarz-spinningista, niezależnie czy szuka wymarzonego sprzętu czy najskuteczniejszych przynęt na drapieżniki.

Pleciona.pl – od pasji do biznesu

Firma Pleciona.pl zajmuje się sprzedażą specjalistycznego sprzętu wędkarskiego. Prowadzi sprzedaż w internecie oraz w sklepie stacjonarnym.

Właściciele sklepu to prawdziwi pasjonaci. Oprócz łowienia metodą spinningową i castingową, posiadają też duże doświadczenie w zakresie połowu sumów i wędkarstwa morskiego. W zimie chętnie uprawiają wędkarstwo podlodowe.

Swoją wiedzę i doświadczenie przekładają na zaangażowanie w dobór oferty sklepu. W rezultacie każdy miłośnik wędkarstwa, niezależnie, czy jest fanem wędkarstwa spinningowego, morskiego, czy innego typu znajdzie w sklepie Pleciona.pl wszystko, czego potrzebuje.

Aby rozwijać swój biznes, a zarazem dotrzeć z ofertą do jak największej liczby klientów dzielących z nimi pasję, właściciele zdecydowali się na udział w programie akceleracyjnym Mastercard.

Mastercard wsparł polski e-commerce

Program akceleracyjny, w którym wzięło udział przedsiębiorstwo Pleciona.pl, został zrealizowany w ramach projektu „E-business vs. lockdown”, dofinansowanego przez Mastercard Centre for Inclusive Growth. Grant w wysokości 200 tys. dolarów, przeznaczony przez Mastercard na tę akcję, pozwolił uruchomić oprócz dedykowanego programu akceleracyjnego także ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną.

Za realizację tych działań odpowiadała Fundacja Impact, jako pierwsza organizacja pozarządowa w Europie Środkowo-Wschodniej, której przyznano grant z globalnego programu Mastercard Centre for Inclusive Growth.

Sklep Pleciona.pl była jednym z 20 małych i średnich przedsiębiorstw, które otrzymały dostęp do programu akceleracyjnego. Miał on na celu przeprowadzenie transformacji cyfrowej wybranych firm.

Program trwał od stycznia do maja 2021 roku. Jego uczestnicy otrzymali poza wskazówkami ekspertów także niezbędne narzędzia cyfrowe, jak dostęp do platformy e-sklepu czy chmury cyfrowej.

Każda z firm mogła liczyć na wsparcie eksperta Fundacji Impact w wymiarze 100 godzin. Ten biznesowy konsulting dotyczył przede wszystkim narzędzi pomocnych w budowie i rozwoju e-sklepu, a także skutecznej promocji w internecie – czyli dwóch obszarów szczególnie ważnych dla przedsiębiorcy stawiającego swoje pierwsze kroki w e-commerce.

Cyfryzacja to podstawowy wymóg XXI w. Nie było dotąd lepszego momentu, żeby ją rozpocząć [NOWY RAPORT 300RESEARCH]