{"vars":{{"pageTitle":"Bilet kolejowy z Warszawy do Krakowa za kilkanaście złotych. PKP Intercity rusza z promocją","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["kolej","linie-kolejowe","najnowsze","pkp-intercity","pociagi","transport"],"pagePostAuthor":"Marek Chądzyński","pagePostDate":"4 października 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"04","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":364234}} }
300Gospodarka.pl

Bilet kolejowy z Warszawy do Krakowa za kilkanaście złotych. PKP Intercity rusza z promocją

PKP Intercity wprowadziło do sprzedaży milion tanich biletów. Promocja obowiązuje do końca listopada tego roku; w jej ramach za przejazd z Warszawy do Krakowa obowiązująca cena za bilet to 19 zł – poinformował we wtorek prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

– W październiku i w listopadzie zaoferujemy pasażerom milion tanich biletów – powiedział prezes kolejowej spółki podczas konferencji prasowej.

19 zł za bilet

Obecny na konferencji członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz poinformował, że za bilet na przejazd pomiędzy Warszawą a Krakowem, Warszawą a Katowicami czy Warszawą a Poznaniem trzeba będzie zapłacić 19 zł, a za przejazd pomiędzy Warszawą a Lublinem, Warszawą a Białymstokiem trzeba będzie zapłacić 14 zł.

– Promocyjne ceny łączą się z ulgami ustawowymi. (…) Promocja obejmie wszystkie klasy, wszystkie relacja i będzie obowiązywała zarówno w pierwszej jak i drugiej klasie – dodał.

Prezes PKP Intercity poinformował ponadto, że w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku spółka przewiozła 43,5 mln pasażerów, podczas gdy w rekordowym 2019 roku z jej usług w ciągu trzech kwartałów skorzystało 37 mln podróżnych.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami.

Będzie program lojalnościowy PKP

PKP Intercity zamierza w tym roku ogłosić przetarg na wykonawcę programu lojalnościowego dla pasażerów – poinformował również Gontarz. Zebrane w programie punkty można by wymieniać na tańsze bilety lub nagrody rzeczowe – dodał.

Aktualnie czekamy na zgody korporacyjne, żeby uruchomić przetarg. Mam nadzieję, że to się uda już w tym roku. W przetargu wybierzemy najlepszą ofertę i ustalimy z wykonawcą harmonogram. Tworzenie takiego programu lojalnościowego trwa około dwóch lat od podpisania umowy – powiedział Gontarz.

Jak wyjaśnił, założenia dla kolejowego programu lojalnościowego są takie, aby był on systemem punktowym. Pasażerowie mogliby wymieniać gromadzone punkty na tańsze przejazdy, czyli upust przy zakupie biletu, bądź na nagrody rzeczowe.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski