{"vars":{{"pageTitle":"Sieć Carrefour Polska zobowiązała się poprawić warunki hodowli kurczaków","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","news"],"pageAttributes":["hodowla-zwierzat","organizacje-miedzynarodowe","rolnictwo","siec-handlowa","zwierzeta"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"20 maja 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"20","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":136792}} }
300Gospodarka.pl

Sieć Carrefour Polska zobowiązała się poprawić warunki hodowli kurczaków

Carrefour Polska jako pierwsza sieć handlowa w Polsce podpisała właśnie umowę European Chicken Commitment (ECC), europejskiej inicjatywy, której celem jest poprawa dobrostanu kurczaków.

Zobowiązanie obejmuje wszystkie produkty świeże, mrożone oraz produkty przetworzone marki własnej, w których składzie znajduje się minimum 50 proc. mięsa drobiowego.

Sieć, zgodnie z warunkami umowy, będzie korzystać jedynie z ras wolnorosnących i kurczaków z ferm ze zmniejszoną obsadą.

„Polska jest największym producentem kurczaków mięsnych w Europie i przemysłowa hodowla tych ptaków ma swoje poważne konsekwencje dobrostanowe dla zwierząt i dla środowiska, a więc na obszarach, gdzie buduje się takie fermy. Cieszy mnie, że troska o los zwierząt staje się coraz ważniejszą kwestią dla sieci handlowych” – powiedziała Małgorzata
Szadkowska, prezeska polskiego oddziału fundacji Compassion in World Farming.

Porozumienie ma zostać zrealizowane przez sieć do roku 2026.

Inne zobowiązania, które już w przeszłości podjęła sieć Carrefour Polska, to zakaz sprzedaży żywego karpia i odejście od jaj klatkowych w produktach marki własnej (od 2020 roku) oraz wycofanie wszystkich krajowych jaj klatkowych (do końca 2025 roku).

Compassion in World Farming to organizacja międzynarodowa działająca w 13 krajach. Jej misją jest zakończenie przemysłowego chowu zwierząt.

Bruksela zmieni europejskie rolnictwo. KE przyjęła strategię na rzecz ekologicznej produkcji żywności