Zysk netto CD Projektu w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku wyniósł 32,5 mln zł. To o 65 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku i o 64 proc. mniej niż oczekiwali analitycy.
Oczekiwania analityków, które zebrał portal PAP Biznes wskazywały kwartalny zysk netto na poziomie 91 mln zł.
„Niższa niż zwykle rentowność netto to efekt m.in. kontynuacji amortyzacji kosztów produkcji Cyberpunka 2077, prac nad aktualizacjami do gry oraz realizowanych prac badawczych związanych z kolejnymi projektami. Wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i nie podlegają kapitalizacji” – powiedział cytowany w komunikacie spółki Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu CD Projektu ds. finansowych.
Spółka wypracowała w pierwszym tegorocznym kwartale niespełna 198 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 2,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Zysk operacyjny wyniósł 43,2 mln zł i był niższy w ujęciu rocznym o 55 proc.
Producent gier podtrzymał swoje plany rozwojowe na kolejne miesiące.
Poza kolejnymi aktualizacjami do „Cyberpunka 2077” oraz darmowymi dodatkami do gry, spółka planuje wydać w drugiej połowie roku „Cyberpunka” i „Wiedźmina 3” na najnowszą generację konsol. Latem swoją premierę będzie miał „The Witcher: Monster Slayer”, gra mobilna studia Spokko, wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości.
Akcje CD Projektu od grudnia znajdują się w trendzie spadkowym. Biorąc pod uwagę kurs z poniedziałkowego zamknięcia (168 zł) kapitalizacja CD Projektu wynosi obecnie niespełna 18 mln zł, co daje spółce 13 miejsce pod względem wyceny giełdowej w indeksie WIG20. W grudniu ubiegłego roku, chwilę przed premierą „Cyberpunka” kapitalizacja spółki wynosiła ponad 45 mld zł.
Pod koniec marca warszawskie studio ogłosiło nową strategię. Jednym z głównych jej celów jest transformacja studia i zmiana sposobu produkcji gier, czego efektem ma być równoległe tworzenie gier i dodatków począwszy od 2022 roku.
Zarząd firmy zapowiedział też dalszą rozbudowę posiadanych marek oraz rozwój kompetencji w obszarze online.