{"vars":{{"pageTitle":"Coraz bliżej wielkiej bałtyckiej inwestycji. Podpisano memorandum ws. tunelu Tallinn-Helsinki","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["estonia","finlandia","kolej","transport","tunel"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"19 lipca 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"19","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":14753}} }
300Gospodarka.pl

Coraz bliżej wielkiej bałtyckiej inwestycji. Podpisano memorandum ws. tunelu Tallinn-Helsinki

W zeszły piątek podpisany został protokół uzgodnień w sprawie budowy podmorskiego tunelu kolejowego łączącego estońską stolicę Tallinn i fińską – Helsinki – donosi portal Rail Journal.

To kolejny krok w kierunku budowy połączenia o długości ok. 100 km biegnącego pod Zatoką Fińską. Dokument podpisany został przez chińskie spółki Touchstone Capital Partners (TCP), China Railway International Group, China Railway Engineering Company oraz Finest Bay Area Development i rząd Finlandii.

Wszystkie strony zobowiązały się do kontynuowania negocjacji w celu ustalenia ostatecznego projektu tunelu. Z kolei w marcu Finest Bay Area uzgodniło z TCP warunki finansowania prac konstrukcyjnych opiewających na 15 mld euro. Szacowany koszt budowy wynosi 12,5 mld euro.

Tunel pod Zatoką Fińską skróci czas podróży między dwiema stolicami z 2 godzin i 40 minut (promem) do zaledwie 40 minut. Liczba pasażerów pokonujących trasę między miastami może wzrosnąć z 9 mln w 2017 do nawet 23 mln w 2050 roku, z czego 12,5 mln będzie podróżować tunelem.

>>> Czytaj też: Dryfujące farmy wiatrowe – zapowiada się kolejny przełom w rozwoju czystych technologii