{"vars":{{"pageTitle":"Czeski RegioJet chce konkurować z Pendolino i jeździć z Krakowa do Gdyni","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["gdynia","krakow","pendolino","pkp-intercity","regiojet","urzad-transportu-kolejowego","utk"],"pagePostAuthor":"Emilia Derewienko","pagePostDate":"3 sierpnia 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"08","pagePostDateDay":"03","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":170465}} }
300Gospodarka.pl

Czeski RegioJet chce konkurować z Pendolino i jeździć z Krakowa do Gdyni

Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek czeskiego przewoźnika kolejowego RegioJet o pozwolenie na uruchomienie połączenia na trasie Kraków – Gdynia przez Warszawę.

RegioJet miałby wykonywać pasażerskie połączenia komercyjne na tej trasie dziewięć razy w ciągu dnia w obie strony, przez cały rok. O sprawie poinformował portal branżowy Rynek Kolejowy.

Przewoźnik wystąpił o maksymalny, pięcioletni okres wykonywania połączeń. Na trasie Kraków – Warszawa – Gdańsk będą operowały pociągi z lokomotywami Siemens Vectron lub Bombardier Traxx, z liczbą od 6 do 10 wagonów pasażerskich w składzie.

Pierwszy pociąg z Krakowa zaplanowany jest na godz. 5:55, natomiast ostatni wyruszyłby o 19:55. Z kolei z Gdyni pociągi pojadą w trasę od godz. 4:30 do ostatniego o godz. 18:30.

Podróż z Krakowa do Gdyni ma trwać łącznie niespełna sześć godzin.

Urząd Transportu Kolejowego (UTK) uruchomił już standardową procedurę i – o ile wystąpi o to jakiś podmiot, na przykład inny przewoźnik – zbada “równowagę ekonomiczną proponowanej oferty wobec połączeń dotowanych”.

Z Krakowa do Gdyni połączenia wykonuje również PKP Intercity, pociągami Pendolino. Przejazdy odbywają się sześć razy dziennie.