{"vars":{{"pageTitle":"Internet ważniejszy od telewizji? Już za niedługo streaming zarobi więcej","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["branza-rozrywkowa","internet-szerokopasmowy","najnowsze","platformy-streamingowe","rozrywka","rynek-telewizyjny","telewizja","telewizory","vod"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"17 września 2025","pagePostDateYear":"2025","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"17","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":741863}} }
300Gospodarka.pl

Internet ważniejszy niż telewizor? Do 2030 r. nastąpi przełom w dostępie do treści

Do 2030 roku więcej gospodarstw domowych będzie miało dostęp do internetu szerokopasmowego niż do telewizora. To zwiastuje ogromne zmiany w konsumpcji treści i strukturze rynku mediów – prognozuje Caretta Research.

Według Caretta Research w ciągu najbliższych pięciu lat światowy przemysł nadawczy oraz płatna telewizja stracą 42 mld dolarów przychodów. W tym samym czasie streaming zyska aż 93 mld dol.

Spadek posiadania telewizorów najbardziej widoczny jest w Europie, gdzie smartfony i tablety stają się głównymi urządzeniami do oglądania treści.

Polska w trendzie

W Polsce również notuje się spadek liczby odbiorników telewizyjnych od 2022 roku. W pierwszej połowie 2024 r. sprawny telewizor miało 92,7 proc. gospodarstw domowych – podaje Krajowy Instytut Mediów. Spadek szczególnie widoczny jest w dużych miastach, wśród osób z wyższym wykształceniem oraz w grupie młodych dorosłych w wieku 16-29 lat. Jednocześnie rośnie dostęp do internetu szerokopasmowego, IPTV i łączy światłowodowych.

– Streaming daje elastyczność oraz pluralizm w odbiorze treści. Można je wyświetlać tradycyjnie na ekranie telewizora albo na smartfonie czy tablecie – komentuje Artur Pacuła, CEO MEGOGO w Polsce.

Telewizor w nowej roli

Choć spada udział tradycyjnej telewizji, sam telewizor pozostaje ważnym ekranem. Coraz częściej służy do oglądania serwisów streamingowych (27,4 proc. osób 4+) oraz wideo na YouTube (26,5 proc. osób 4+). To dowód, że odbiorcy zmieniają sposób korzystania z technologii, dostosowując ją do swoich potrzeb.

Caretta Research wskazuje, że nadawcy muszą przyspieszać rozwój strategii streamingowych. Spadek penetracji tradycyjnej telewizji i wzrost dostępu do internetu pokazują, że kluczem do utrzymania widowni jest elastyczność i obecność w kanałach cyfrowych.


Przeczytaj również: