{"vars":{{"pageTitle":"Duże zwolnienia grupowe w PKP Cargo. Przewoźnik jest w trudnej sytuacji finansowej","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["kolej","najnowsze","pkp-cargo","pracownicy","transport","zwolnienia"],"pagePostAuthor":"Kamila Wajszczuk","pagePostDate":"3 lipca 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"03","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":717570}} }
300Gospodarka.pl

Duże zwolnienia grupowe w PKP Cargo. Przewoźnik jest w trudnej sytuacji finansowej

PKP Cargo podjęło decyzję o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych przez zakłady i centralę, które miałyby objąć do 30 proc. zatrudnionych (do 4 142 pracowników) w różnych grupach zawodowych, podała spółka.

Konsekwencją podjęcia w/w uchwały, zgodnie z ustawą jest rozpoczęcie konsultacji zamiaru przeprowadzenia zwolnień grupowych z zakładowymi organizacjami związkowymi działającymi w zakładach i centrali spółki. Zwolnienia grupowe miałyby objąć do 30 proc. zatrudnionych w spółce (do 4142 pracowników) w różnych grupach zawodowych i nastąpić w okresie: nie wcześniej niż od dnia następującego po dniu zawiadomienia do powiatowych urzędów pracy do dnia 30 września 2024 r. – czytamy w komunikacie.

Pracownikom w związku z rozwiązaniem z nim stosunku pracy w ramach grupowego zwolnienia, przysługuje odprawa pieniężna uzależniona od okresu zatrudnienia. Szacowana wysokość rezerwy związanej z restrukturyzacją zatrudnienia w zakładach i centrali spółki oraz informacja o wpływie restrukturyzacji zatrudnienia na wyniki finansowe zostanie ustalona po zakończeniu konsultacji, podano także.


Czytaj także: Kolej dużych prędkości słono kosztuje. Polskę czekają wyjątkowo duże wydatki [GRAFIKA]


Na początku lipca PKP Cargo złożyło do Sądu Rejonowego w Warszawie wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego, co ma na celu poprawę sytuacji finansowej oraz płynnościowej spółki.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Polecamy też: