{"vars":{{"pageTitle":"Dzięki Taylor Swift zarabiają lokalne gospodarki. Warszawa też powinna skorzystać","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["hotele","koncerty","najnowsze","polska","restauracje","taylor-swift","taylor-swift-the-eras-tour","zarobki"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"29 lipca 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"29","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":719706}} }
300Gospodarka.pl

Dzięki Taylor Swift zarabiają lokalne gospodarki. Warszawa też powinna skorzystać

Taylor Swift, która zagra w Warszawie trzy koncerty, zapewni hotelarzom i restauratorom znaczne zyski. Skąd to przekonanie? Z doświadczeń innych miast, w których koncertowała piosenkarka. 

Taylor Swift, czyli zdobywczyni rekordowej liczby nagród w historii American Music Awards oraz czterech nagród Grammy za album roku, wystąpi na Stadionie Narodowym w Warszawie 1, 2 i 3 sierpnia.

W trzech koncertach weźmie udział około 240 tysięcy polskich i zagranicznych fanów piosenkarki. Jednak koncerty Taylor Swift to nie tylko rekordowa liczba sprzedanych biletów. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Mastercard Economics Institute, w każdym z miast, w których dotychczas gwiazda występowała, wydatki na hotele znacząco rosły.

Dzięki Taylor Swift zarobiły hotele i restauracje

Z analizy Mastercard Economics Institute Londyn, Liverpool oraz Edynburg odnotowały ponad 20-procentowy wzrost w tym obszarze, a na zakwaterowanie w Madrycie wydano nawet o 31 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu w minionym roku.

Zarobiły jednak nie tylko hotele, ale też restauracje. Restauracje w Londynie, Edynburgu, Liverpoolu i Cardiff odnotowały średni wzrost sprzedaży o 27 proc.

Podczas brytyjskiego etapu trasy „Eras”, największy wpływ na lokalną gospodarkę odnotowano w promieniu do 2 km od miejsca koncertu.

– Trasa koncertowa Taylor Swift, która w maju zawitała do Europy, przyniosła znaczące korzyści gospodarcze na całym kontynencie, podobnie jak miało to miejsce wcześniej w innych częściach świata. Koncerty w Polsce z pewnością nie będą wyjątkiem, więc przewidujemy, że sklepy, restauracje i bary oraz branża hotelarska w Warszawie odnotują znaczny wzrost sprzedaży w ciągu tych trzech dni. Historyczna trasa koncertowa Taylor Swift pokazuje, że wydarzenia muzyczne tej skali mogą być bardzo korzystne dla lokalnej gospodarki – wskazuje Natalia Lehmanova, główna ekonomistka na Europę w Mastercard Economics Institute.

„The Eras Tour” zarobiła już ponad miliard dolarów i tym samym zdobyła tytuł najbardziej dochodowej muzycznej trasy wszechczasów.

Oprac. Dorota Mariańska

To też może Cię zainteresować: