{"vars":{{"pageTitle":"Polsko-amerykański fundusz zainwestuje 100 mln EUR w e-commerce w Polsce i regionie","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["biznes","branza-beauty","e-commerce","fundusze-private-equity","handel","inwestycje","nowe-technologie","private-equity","zdrowie"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"15 listopada 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"15","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":217962}} }
300Gospodarka.pl

Polsko-amerykański fundusz zainwestuje 100 mln EUR w e-commerce w Polsce i regionie

Fundusz inwestycyjny Zago Capital I zainwestuje 100 mln EUR w firmy z branży e-commerce działające w segmencie zdrowia i urody. Do końca 2023 roku zarządzający funduszem chcą mieć w portfelu od 20 do 30 spółek z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a głównym rynkiem ma być Polska.

Zago Capital I to fundusz założony kilka miesięcy temu przez Piotra Zagożdżona i Nadahla Shocaira. Koncentruje się na rynku suplementów diety i kosmetyków. Aktualnie spółki portfelowe funduszu to Easy Profits, Lab One i NobleHealth, działające właśnie w tych branżach.

Do końca 2023 roku fundusz chce zainwestować 100 mln EUR w 20-30 firm, głównie w Polsce.

Na pojedyncze akwizycje fundusz jest gotów przeznaczyć 4-40 mln złotych. Inwestorzy rozważają przejmowanie przede wszystkim podmiotów o obrotach wynoszących co najmniej 2 mln złotych rocznie.

Duży potencjał branży

„Dostrzegamy obecnie panujące trendy. Obserwujemy dynamiczny wzrost sektora e-commerce oraz jeszcze szybszy segmentu zdrowie i uroda, który dziś wart jest około 8 mld złotych, do 2026 osiągnie wartość 14 mld złotych” – mówi Piotr Zagożdżon, główny inwestor Zago Capital I i wiceprezes funduszu.

„Sam mam firmy działające w tym obszarze i widzę jak obecne warunki rynkowe sprzyjają ich rozwojowi, dlatego zdecydowaliśmy wraz z Nadahlem założyć fundusz inwestycyjny” – dodaje.

Spółki w portfelu funduszu będą mogły skorzystać z doświadczenia inwestorów w sektorze. „Wiemy, jak współpracować z dużymi sieciami handlowymi i aptekami. Znamy również tajniki sprzedaży na marketplace’ach i możemy wesprzeć w tym zakresie nasze spółki portfelowe (…). Możemy również realizować sprzedaż zagraniczną” – mówi Piotr Zagożdżon.

Horyzont inwestycyjny wynosi około 5-7 lat. Po tym okresie rozważane będą różne opcje wyjścia, w tym sprzedaż strategiczna lub wejście na giełdę.

Skonsolidowane przychody spółek funduszu na koniec roku powinny oscylować w przedziale 70-75 mln zł. Łącznie mają one ponad 80 marek i 800 stron internetowych. Fundusz chce przeprowadzić pierwszą transakcję, nie licząc przejęcia spółek Piotra Zagożdżona, na przełomie roku, a do końca 2022 roku zamierza mieć w swoim portfelu 7-8 przedsiębiorstw, podano także.

Minimalna kwota inwestycji wynosi 50 000 euro od prywatnych inwestorów kwalifikowanych i 200 000 euro od inwestorów profesjonalnych, funduszy i instytucji.