{"vars":{{"pageTitle":"Europejskie stocznie szykują się do wprowadzenia big data i sztucznej inteligencji","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","nowe-technologie"],"pageAttributes":["big-data","code-kilo","internet-rzeczy","przemysl-stoczniowy","si","sztuczna-inteligencja","transport-morski"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"19 kwietnia 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"19","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":6901}} }
300Gospodarka.pl

Europejskie stocznie szykują się do wprowadzenia big data i sztucznej inteligencji

Europejscy producenci statków ogłosili nową inicjatywę, która ma na celu unowocześnienie współpracy między gigantami przemysłu stoczniowego – Code Kilo, pisze World Maritime News.

Projekt jest dziełem członków Euroyards, organizacji zrzeszającej europejskich producentów, i obejmuje takie firmy jak Chantiers de l’Antlantique, Damen Shipyards Group, Fincantieri, Lürssen, Meyer Werft, Naval Group i Navantia.

Do przedsięwzięcia zaproszeni jednak zostali przedstawiciele wszystkich ogniw łańcucha dostaw w przemyśle stoczniowym. Jego celem jest opracowanie systemu zintegrowanych baz danych i modeli zarządzania, z których mogłyby korzystać wszystkie zaangażowane w projekt przedsiębiorstwa.

Jest to zadanie o tyle trudne, że przemysł stoczniowy korzysta z ogromnych ilości danych dotyczących stanu zużycia urządzeń, efektywności pracy sprzętu, czy skomplikowanych harmonogramów prac i dostaw. Code Kilo ma stanowić bazę dla wprowadzenia w przyszłości bardziej zaawansowanych rozwiązań z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii – sztucznej inteligencji, zbiorów big data, czy Internetu rzeczy.

Niezależnie ogłoszenie podobnej inicjatywy mającej na celu unifikację standardów w zakresie zarządzania danymi, o nazwie Digital Container Shipping Association, ogłosili giganci transportu morskiego – Maersk, MSC, Hapag-Lloyd i Ocean Network Express.