FlixBus wchodzi na rynek brazylijski. Jest to możliwe dzięki liberalizacji rynku autobusowego w największym państwie Ameryki Południowej.
FlixMobility, spółka matka FlixBusa i FlixTrain, w lipcu tego roku ogłosiła wejście na rynek międzymiastowych połączeń autobusowych w Brazylii. Pierwsze połączenia zostaną uruchomione 1 grudnia.
Celem FlixBus Brazylia jest rozpoczęcie działalności od połączenia największych miast, a następnie dalszy rozwój w celu stworzenia ogólnokrajowej sieci połączeń autobusowych. Na razie w planach jest połączenie z Sao Paulo do Rio de Janeiro oraz wgłąb lądu: do Maringi, Belo Horizonte oraz Pouso Alegre.
Wjeżdżamy jako @FlixBus do Ameryki Południowej! Pierwsze zielone autobusy w Brazylii🇧🇷 wyjadą na drogi już 1 grudnia! Siatka połączeń⤵️ pic.twitter.com/lHc2S4TkKK
— Michał Leman (@cpt_speaking) November 18, 2021
Spółka zdecydowała się na uruchomienie oferty jeszcze w tym roku z uwagi na łagodzenie lokalnych regulacji, które ma przyczynić się do tworzenia bardziej konkurencyjnego rynku w Brazylii.
„Wierzymy, że otwarcie brazylijskiego rynku mobilności to duża możliwość rozwoju dla globalnych graczy, takich jak FlixBus. Konkurencyjność to kluczowa kwestia w rozwoju gospodarczym, która z pewnością przyczyni się do zaoferowania klientom większego wyboru, a także zapewni bardziej zrównoważone i przystępne cenowo podróże. Mamy nadzieję, że inne kraje, takie jak Hiszpania, Ukraina czy Rumunia, wkrótce dostrzegą potencjał liberalizacji rynku, a tym samym zwiększenia atrakcyjności i przyciągnięcia większej liczby pasażerów do zrównoważonego transportu zbiorowego” – mówił André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility
Na początku czerwca 2021 r. firma ogłosiła zamknięcie rundy finansowania w wysokości ponad 650 mln dolarów. Środki te zostaną wykorzystane do wzmocnienia i rozszerzenia oferty FlixBus i FlixTrain na nowych i istniejących rynkach.
FlixBus to największa międzymiastowa sieć autobusowa w Europie. Ostatnio operator wszedł także na rynek amerykański.