{"vars":{{"pageTitle":"Full-stack fulfillment – sekretny składnik przepisu na sukces w e-commerce","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["e-commerce","e-sklep","full-stack-fulfillment","logistyka","lancuchy-dostaw","webinar"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"31 maja 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"31","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":141314}} }
300Gospodarka.pl

Full-stack fulfillment – sekretny składnik przepisu na sukces w e-commerce

Czym jest full-stack fulfillment? Jaka jest tajemnica najlepszych biznesów e-commerce? O logistyce i handlu internetowym mówił Tomek Kasperski, założyciel Omnipack, podczas webinaru „e-Business vs Lockdown”.

Logistyka, która nie męczy przedsiębiorcy

Full-stack fulfillment jest logistyką skierowaną do przedsiębiorców e-commerce: polega na magazynowaniu, pakowaniu i wysyłce zamówień, obsługującą także platformy e-commerce. Zdejmuje ze sprzedających konieczność zajmowania się fizyczną obsługą stroną zamówień. Full-stack oznacza to, że oprogramowanie jest kompatybilne z każdą platformą e-commerce, co znacznie ułatwia biznesom funkcjonowanie.

Omnipack to firma z piętnastoletnim doświadczeniem, która zajmuje się fizyczną stroną e-commerce, tzn. logistyką, pakowaniem, dostawami. Z jej usług korzysta ponad 100 marek, głównie z Europy. Tomkowi Kasparskiemu pomysł na firmę zrodził się z myśli, że dobra logistyka to wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy i warto byłoby ułatwić im ten proces, aby mogli się skupić na rozwoju swoich produktów.

Jak powiedział Tomek Kasperski na webinarze, full-stack fulfillment jest dobrym rozwiązaniem dla rozwijających się firm handlu internetowego. One nie potrzebują dużej przestrzeni magazynowych; taką oferuje biznes fulfillment.

Dodał, że full-stack fulfillment jest bardziej ekologiczny ze względu na dużą skalę, w jakiej pracują magazyny. Na środowisko korzystnie wpływa ponowne wykorzystanie materiałów, zarówno tych, które nie potrzebują przetwarzania, jak i tych, które muszą zostać zrecyklingowane.

E-commerce i logistyka dzisiaj

Na pytanie o wpływ pandemii na branżę e-commerce, odparł, że zmieniła ona to, jakie produkty kupują klienci internetowi. Pandemia zwiększyła też presję na małych i średnich przedsiębiorstwach przez to, że duże firmy handlowe również przenoszą się do Internetu.

Według niego klienci oczekują, że wszystko można kupić przez Internet i dostępności towarów oraz darmowej dostawy przy niskiej wartości zamówienia.

Powiedział, że spośród rozpowszechniających się trendów, warte uwagi są paczki z etykietą zwrotną już w przesyłce i możliwością odniesienia do punktu odebrania. Rzadko zauważa się, że dla e-commerce nie istnieją granice, więc małe i średnie przedsiębiorstwa mogą działać też na rynkach zagranicznych.

Tomek Kasperski mówił też o innowacjach w logistyce i e-commerce, takich jak używanie elektrycznych środków transportu czy optymalizacja procesów sterowana sztuczną inteligencją. „Drugim wyzwaniem jest fizyczna automatyzacja, mechaniczna, tzw. hardware, czyli zwiększenie produktywności pracownika ludzkiego”, dodał Kasperski.

Krajowa logistyka warta miliardy. Polski Cyfrowy Operator Logistyczny sprawi, że zyski zostaną w kraju