{"vars":{{"pageTitle":"Google ogłosił zwycięzców Indie Games Festival 2020. Dwie z trzech nagrodzonych gier są polskie","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["google","gry-komputerowe","gry-mobilne","producenci-gier"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"29 lipca 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"29","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":59230}} }
300Gospodarka.pl

Google ogłosił zwycięzców Indie Games Festival 2020. Dwie z trzech nagrodzonych gier są polskie

Google ogłosił zwycięzców europejskiej edycji Indie Games Festival 2020 – konkursu organizowanego przez Google Play dla niezależnych twórców gier. W tegorocznej edycji dwa z trzech nagrodzonych tytułów zostały przygotowane przez twórców z Polski.

Tegoroczna edycja Google Play Indie Games Festival to trzy konkursy skierowane dla niezależnych twórców gier z Japonii, Korei Południowej oraz Europy. Festiwal co roku wyłania autorów najciekawszych niezależnych gier i pomaga im w osiągnięciu międzynarodowego sukcesu.

W każdej z trzech regionalnych edycji konkursu spośród setek zgłoszeń wybranych zostało 10 finalistów, którzy następnie prezentowali swoje gry przed jury, które obradowało online.

Głównymi kryteriami, branymi pod uwagę przy ocenie gier były m. in. innowacyjność, radość z gry, projekt oraz jakość techniczna i produkcyjna.

W tegorocznej edycji wśród finalistów (wybranych spośród zgłoszeń z 29 krajów) znalazły się trzy studia z Polski, a dwa z nich zostały wskazane przez jury jako laureaci.

Oto zwycięskie gry:

Cookies Must Die, studio Rebel Twins (Polska)

Jest to humorystyczna gra małżeńskiego duetu z Rebel Twins, w której tajny super-agent Jacek musi powstrzymać gangi zmutowanych ciastek oraz ich przerażających Bossów zanim obrócą całe miasto w garść gruzu. Gra urzekła jury animacjami oraz wciągającą mechaniką która gwarantuje dobrą zabawę, niezależnie od tego, czy gra się przez 5 minut czy przez 5 godzin.

inbento, studio Afterburn (Polska)

Lunch jedzony w biurze zainspirował twórców gry do stworzenia rodzinnej rozgrywki pełnej łamigłówek, polegających na układaniu wzorów niczym japońskiego bento. Gracz musi pomóc przyjaznej rodzinie kotów stworzyć swój posiłek, jednocześnie rozwiązując nietypowe puzzle. Aplikacja dostępna jest aż w 17 językach.

The White Door, studio Second Maze (Holandia)

The White Door to nowa gra przygodowa typu point-and-click, stworzona przez twórców serii Cube Escape i Rusty Lake. Inspirowana jest prawdziwą historią. Gracz musi pomóc mężczyźnie, który budzi się w Ośrodku Zdrowia Psychicznego i cierpi na utratę pamięci. Jego celem jest odzyskanie wspomnień.

Pozostali finaliści:
● 60 Parsecs!, Robot Gentleman (Polska)
● Alien Escape, KORION Interactive (Niemcy)
● Alt-Frequencies, Accidental Queens (Francja)
● Doors: Awakening, Big Loop Studios (Bułgaria)
● My Diggy Dog 2, King Bird Games (Rosja)
● Traffix, WebAvenue Unipessoal Lda (Portugalia)
● Void Tyrant, Quite Fresh Ltd. (Wielka Brytania)

Finaliści konkursu otrzymali nagrody, dzięki którym będą mogli zaprezentować swoje aplikacje szerokiemu gronu potencjalnych graczy, m.in. kampanie promocyjne w Sklepie Play, indywidualne konsultacje biznesowe z ekspertami Google, promocję gry w kanałach marketingowych Google Play oraz Android Developers, a także przygotowaną przez agencję SuperScale skalowaną kampanię reklamową gry o wartości 100 000 euro. Nagrodzeni otrzymają także najnowszy sprzęt, który pomoże im w rozwoju swoich produktów.

Google zainwestuje 2 mld dolarów w centrum przetwarzania danych w Polsce