{"vars":{{"pageTitle":"Google przekaże 2 mln euro organizacjom z Polski i regionu na walkę z cyfrowym wykluczeniem","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","nowe-technologie"],"pageAttributes":["dzialalnosc-charytatywna","google","nowe-technologie","zrownowazony-rozwoj"],"pagePostAuthor":"Daniel Rząsa","pagePostDate":"20 stycznia 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"01","pagePostDateDay":"20","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":82122}} }
300Gospodarka.pl

Google przekaże 2 mln euro organizacjom z Polski i regionu na walkę z cyfrowym wykluczeniem

Google, za pomocą swojego charytatywnego ramienia Google.org, przekaże organizacjom z Europy Środkowo-Wschodniej i Polski 2 mln euro na zwalczanie wykluczenia cyfrowego oraz promocję wzrostu gospodarczego, który nie wyklucza żadnej z grup społecznych – dowiedziała się 300Gospodarka.

Jak wskazał Google, pandemia zwiększyła nierówności społeczne i niedostatek umiejętności cyfrowych, a ryzyko wykluczenia niektórych grup społecznych stało się jeszcze bardziej namacalne. Dlatego według nich kluczowym zadaniem staje się zapewnienie “cyfrowej przyszłości”. Chodzi o to, by te same możliwości i szanse były dostępne dla wszystkich w społeczeństwie.

Aby pomóc w osiągnięciu tego celu, Google ogłosił dziś uruchomienie swojej inicjatywy Google.org Impact Challenge, która po raz pierwszy jest dedykowana organizacjom z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym z Polski.


Czytaj także: Nie tylko Google. Facebook też ogłasza, że będzie ambitniej chronić klimat


„Tym samym dalej rozwijamy nasze zobowiązania do wsparcia tego regionu – w ramach tej inicjatywy przekażemy łącznie 2 miliony euro dotacji organizacjom, które przeciwdziałają wykluczeniu cyfrowemu i promują odbudowę i wzrost gospodarki w sposób, który nie wyklucza żadnej z grup społecznych. Zainteresowane organizacje zachęcamy do wypełnienia wniosku – termin zgłoszeń upływa 1 marca 2021” – podała firma.

Jak powiedział 300Gospodarce Matt Brittin, prezes Google w Europie, granty Google.org będą przyznawane między innymi na projekty promujące zwiększenie uczestnictwa kobiet w rozwoju nowych technologii, nabywaniu nowych kwalifikacji przez osoby, których praca może się zmienić ze względu na automatyzację czy na pomoc osobom pochodzącym z niedoreprezentowanych grup etnicznych i społecznych.

Google wskazał, że w zeszłym roku zobowiązał się, że pomoże 10 mln ludzi i firm w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce rozwinąć swój biznes, nabyć nowe umiejętności lub wejść na nową ścieżkę kariery.

W zeszłym roku w Europie Środkowo-Wschodniej firma pomogła 250 tysiącom osób w rozbudowie posiadanych umiejętności cyfrowych lub w rozpoczęciu nowej drogi zawodowej dzięki nowym technologiom.

Jak dowiedziała się 300Gospodarka, w samej Polsce Google pomógł 48 tys. Polek i Polaków w rozbudowie posiadanych umiejętności cyfrowych lub w rozpoczęciu nowej drogi zawodowej dzięki nowym technologiom oraz przekazał kolejne 400 tys. euro z działu Google.org na rozwój edukacji cyfrowej.


Czytaj też: Kapitalizacja Apple przekroczyła 2 bln dolarów. W ciągu dwóch lat firma podwoiła wartość


Uprawnione organizacje (w tym organizacje pozarządowe i podmioty non-profit, przedsiębiorstwa komercyjne i instytucje akademickie) mogą aplikować o wsparcie dla ich charytatywnych projektów do 1 marca 2021 roku na stronie g.co/ceechallenge.

Pojedyncza organizacja może otrzymać od 50 do 250 tysięcy euro grantu i ewentualne wsparcie Google w realizacji projektu.

W selekcji projektów firmie pomoże firmie grupa 15 zaproszonych ekspertów ze świata nauki, biznesu oraz sektora publicznego z regionu Europy Środkowej.

Z Polski w tej grupie znajdują się: Paula Bruszewska (Organizacja Zwolnieni z Teorii), Agnieszka Hryniewicz-Bieniek (Global Director, Google for Startups), Anna Korzeniewska (założycielka Social Impact Alliance for Central & Eastern Europe) oraz Justyna Orłowska (Pełnomocniczka premiera ds. GovTech, czyli technologii rządowych).

Google jest jedną z największych firm technologicznych ma świecie. Amerykańska firma zatrudnia około 800 osób w siedmiu krajach Europy Środkowej, z czego kilkaset pracuje w głównym biurze w regionie w Warszawie.

Google for Startups o polskich startupach: Chcemy stawiać na firmy, które nie boją się działać globalnie