{"vars":{{"pageTitle":"Bezpłatne szkolenia z e-commerce i marketingu internetowego. Rusza nowa edycja programu","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["e-commerce","e-szkolenia","google","marketing-internetowy","najnowsze","rozwoj-spoleczny","sgh"],"pagePostAuthor":"Filip Majewski","pagePostDate":"10 marca 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"10","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":508765}} }
300Gospodarka.pl

Bezpłatne szkolenia z e-commerce i marketingu internetowego. Rusza nowa edycja programu

Rusza druga edycja programu „Umiejętności Jutra”, przygotowanego przez Google we współpracy z Szkołą Główną Handlową. Absolwenci i absolwentki będą mogli ubiegać się o 500 płatnych staży w ramach projektu Kariera Jutra, przygotowanego przez NASK.

Bezpłatny program „Umiejętności Jutra” skierowany jest do osób, które poszukują pracy oraz nowej ścieżki kariery. W ubiegłorocznej edycji 6 tysięcy osób znalazło dzięki niemu pracę w e-commerce i marketingu internetowym. 70 proc. absolwentów podjęło projekty zawodowe w internecie.

Kto może wziąć udział w programie?

W programie może wziąć udział każda osoba powyżej 18. roku życia, która nie pracuje w agencji marketingowej lub reklamowej oraz nie zdobyła certyfikatu w 1. edycji szkoleń.

Udział w programie „Umiejętności Jutra” jest bezpłatny, a tegoroczna edycja jest ostatnią związaną z e-commerce i marketingiem internetowym.

Absolwenci i absolwentki programu będą mogli ubiegać się o 500 płatnych staży w ramach programu Kariera Jutra, przygotowanego przez NASK.

Druga edycja programu, będzie prowadzona również całkowicie online. Google zapowiada, że przez 8 tygodni 8 tysięcy uczestników będzie mogło rozwijać swoje umiejętności z zakresu takich dziedzin jak marketing online, analiza danych, narzędzia chmurowe i podstawy projektowania UX.

Podczas pierwszej edycji obserwowaliśmy ogromne zainteresowanie programem, zgłosiło się aż 25 tysięcy osób. Jednocześnie to zainteresowanie przełożyło się na bardzo wysoką skuteczność. Ponad 56 proc. osób ukończyło go, co jest rzadko spotykane w przypadku tak obszernych szkoleń internetowych – powiedział Łukasz Pietrzak z Google na konferencji prezentującej program.

Czemu mają służyć takie szkolenia?

Program ma na celu m.in. rozwój kompetencji cyfrowych. Dzięki niemu mają powstać możliwości uzupełnienia braków specjalistów w wielu różnych branżach.

Google chce, żeby ludzie świadomie i bezpiecznie korzystali z takich rozwiązań na miarę swoich możliwości. Rozwój kompetencji cyfrowych w czasach powszechnej globalizacji oraz digitalizacji, otwiera wiele możliwości rozwoju zarówno dla pojedynczych jednostek, jak i dla przedsiębiorstw – podano na konferencji.


Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter


Jak informuje Google, szkolenie swoim charakterem przypominać będzie skondensowany program studiów podyplomowych, jednak skupiony w całości na wiedzy praktycznej. Łączy on dawkę codziennej wiedzy na platformie – około godziny zajęć, z regularnymi spotkaniami na żywo 2-3 razy w tygodniu.

Jednym z elementów sukcesu pierwszej edycji programu była właśnie regularność codziennie pojawiających się nowych zajęć i spotkań.

Docelowo program stawia sobie za cel, aby do 2030 roku 80 proc. społeczeństwa miało kompetencje cyfrowe, umiejętności poruszania się po sieci i wykorzystywania ogromu możliwości, jakie obecnie daje Internet.

Począwszy od 2010 roku, około 250.000 Polaków zostało przeszkolonych z kompetencji cyfrowych.

Rola kobiet musi być większa

Jak informuje Google, ponad 74 proc. spośród wszystkich osób, które ukończyły program stanowiły kobiety. Przedstawiciele firmy mówią, że szkolenia mogą być szansą dla wszystkich kobiet, które chcą powrócić na rynek pracy lub zmienić swoją karierę.

„Bieda cyfrowa” dotyczy głównie kobiet. Niespełna 14 proc. specjalistów ICT [information and comunication technologies, przyp.red.] stanowią kobiety. Oczekuje się, że w związku z coraz liczniejszymi zgłoszeniami pań do tego typu szkoleń, do 2030 roku ten odsetek ma wzrosnąć do 29 proc.  Dla porównania w Unii Europejskie średni odsetek liczby kobiet na stanowiskach specjalistów IT to obecnie 19 proc.

Odpowiedź na automatyzację

Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH, na konferencji prasowej mówił o wielkim sukcesie projektu oraz celach na przyszłość.

Połączenie dwóch instytucji [Google oraz uczelni SGH, przyp.red.] rzadko się zdarza. Uzyskanie certyfikatu otwiera dużo nowych możliwości na rynku pracy. Jestem zadowolony z partnerstwa naszej uczelni z Google – powiedział.

Do 2030 roku automatyzacja w Polsce może wyeliminować ok. 3.5 mln. stanowisk pracy. Większość nowo powstających zawodów będzie związana z kompetencjami cyfrowymi. Chcemy wyprzedzić prognozy i rozwijać te kompetencje wśród młodych i nie tylko. Program Google idealnie wpisuje się w hasło uczelni „SGH kształtuje liderów” – dodał rektor.

Wyniki Ipsos pierwszego programu przedstawiają równie zadowalające wnioski. 67 proc. absolwentów mogło rozpocząć nowe projekty zawodowe w Internecie. 33 proc. z nich udało się znaleźć nową pracę w nowej branży.

Zapisy na nową edycję trwają do 31 marca.

Polecamy także: