{"vars":{{"pageTitle":"Jest decyzja środowiskowa dla budowy terminala w Świnoujściu. "To szansa na rozwój"","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["branza-tsl","inwestycje","logistyka","najnowsze","port","port-swinoujscie","transport"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"6 lutego 2025","pagePostDateYear":"2025","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"06","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":735554}} }
300Gospodarka.pl

Jest decyzja środowiskowa dla budowy terminala w Świnoujściu. „To szansa na rozwój”

Jest ostateczna decyzja środowiskowa dla budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu, informuje Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie.

Izba ocenia, że to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Ponieważ terminal kontenerowy w Świnoujściu umocni pozycję polskich portów względem konkurencji z innych części Europy, a nawet świata.

Jak podaje Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie, nowoczesny terminal kontenerowy będzie przystosowany do obsługi statków o długości do 400 metrów. W tym celu planowane jest pogłębienie kanału żeglugowego do 17 metrów, co pozwoli na przeładunek 1,5-2 mln TEU (twenty-foot equivalent unit, jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp) rocznie. Terminal powstanie na wschód od gazoportu, a jego infrastruktura zostanie wyposażona w niskoemisyjny sprzęt przeładunkowy, zgodnie z najwyższymi normami ekologicznymi.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że inwestycja może budzić dyskusję i nie należy w tym temacie ignorować głosu mieszkańców i samorządu. Patrząc jednak na interes polskiej gospodarki w ujęciu nie tylko krajowym, ale i światowym, to tworzymy właśnie jeden z elementów sprawiających, że województwo zachodniopomorskie rośnie. Jeżeli chcemy rozwijać porty, otwierać się na transport intermodalny, na przeładunek kontenerów to terminal jest szansą na rozwój, której nie można ignorować – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

Inwestycja ma być gotowa w 2029 roku. Jest realizowana przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.

Polecamy też: