{"vars":{{"pageTitle":"Lidl nie zamierza odpuszczać. Sieć stawia na dalszą ekspansję w Polsce","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["branza-spozywcza","duze-firmy","duze-przedsiebiorstwa","gospodarka","najnowsze","sklepy","sklepy-spozywcze","wywiad"],"pagePostAuthor":"Filip Majewski","pagePostDate":"31 lipca 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"31","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":599197}} }
300Gospodarka.pl

Lidl nie zamierza odpuszczać. Sieć stawia na dalszą ekspansję w Polsce

Lidl Polska, który już posiada 850 sklepów na terenie Polski, planuje utrzymać tempo ekspansji w naszym kraju na poziomie kilkudziesięciu obiektów rocznie, poinformowała dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Aleksandra Robaszkiewicz.

Lidl Polska liczy w tej chwili ponad 850 sklepów, ulokowanych na terenie całego kraju. Otwieramy kilkadziesiąt obiektów rocznie i takie tempo ekspansji planujemy utrzymać, rozwijając się w sposób organiczny – powiedziała Robaszkiewicz w rozmowie z ISBnews.

Budujemy nowe sklepy zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Inwestujemy w miejscach dobrze skomunikowanych, stwarzających możliwość budowy komfortowego parkingu. W ciągu najbliższych miesięcy kolejne sklepy Lidl Polska zostaną otwarte m.in. w województwach pomorskim, podlaskim, lubelskim, małopolskim oraz wielkopolskim – dodała.


Czytaj również: Polacy na zakupach chcą aplikacji i kas samoobsługowych. Sklepy łapią zadyszkę


Inflacja to główne wyzwanie dla handlu

Zaznaczyła też, że inflacja, rosnące ceny gazu, energii i innych surowców to obecnie realne wyzwanie dla wielu branż, w tym sektora handlu.

Mają one również bezpośredni wpływ na wzrost kosztów produkcji i ostateczne ceny produktów. Aby w możliwie największym stopniu ograniczyć wpływ tych czynników na naszą ofertę, stawiamy na wieloletnie kontrakty, w ramach których wspólnie z naszymi partnerami zapewniamy klientom konkurencyjne ceny – powiedziała dyrektor.

Dodatkowo, dzięki wieloletnim proekologicznym inwestycjom, udało nam się znacznie ograniczyć koszty utrzymania sklepów i magazynów. Od lat inwestujemy w rozwiązania takie jak fotowoltaika czy gruntowe pompy ciepła. Aktualne, trudne warunki rynkowe potwierdziły, że te kroki mają wpływ na długofalowe ograniczenie kosztów – dodała.

Oceniła, że ze względu na rosnącą inflację oraz trudną sytuację ekonomiczną, dla polskich rodzin i konsumentów bardzo istotną wartością stał się atrakcyjny stosunek ceny do jakości produktów.

Wskazała, że Lidl Polska poszerza asortyment marek własnych tak, aby nowe produkty cechowała wysoka jakość, atrakcyjna cena i były przyjazne dla środowiska. Lidl Polska dąży, by jego ceny były bardzo atrakcyjne w stosunku do rynku krajowego.

Istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć. Są to zarówno duże, jak i mniejsze przedsiębiorstwa, m.in. Maspex, Animex Foods czy Magda Roślinna. Klienci często i chętnie sięgają po produkty marek własnych, wiedząc, że w ten sposób zyskują wysoką jakość oraz niską cenę. Pomimo rosnących kosztów pozyskania surowców zapewniamy bardzo niskie, atrakcyjne ceny na szereg produktów dostępnych w naszych sklepach – zaznaczyła.

Współpraca z polskimi dostawcami

Lidl Polska nadal zamierza wspierać eksport polskich dostawców i ich produktów na rynkach zagranicznych po tym, jak w 2022 roku sięgnął on niemal 5,4 mld zł.

Robaszkiewicz podkreśla, że bardzo ważnym celem dla firmy jest współpraca z polskimi dostawcami, która przekłada się na silny i pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę.

Na co dzień współpracujemy z ponad 820 dostawcami z Polski, natomiast w naszej ofercie klienci znajdą ponad 440 produktów z oznaczeniem ‚Produkt polski’. Jednym z kolejnych celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl. 2022 rok był pod względem eksportu rekordowy – tylko w ub.r. prawie 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 5,4 mld zł – przypomniała.

Natomiast w ciągu pięciu lat (2018-2022) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 18 mld zł. Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować oraz wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych – powiedziała także Robaszkiewicz.


300Sekund od września w nowej odsłonie. Zapisz się już dziś na nasz codzienny newsletter.


Wcześniej spółka podawała, że TOP 8 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym stanowiły w 2022 roku: Rumunia, Słowacja, Czechy, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania.

Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso, wędliny, ser żółty oraz masło.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w 31 krajach istnieje ponad 12 000 sklepów Lidl, a w Polsce ponad 850.

Polecamy również: