{"vars":{{"pageTitle":"LOT: Ponad 4 mln pasażerów w 2021. To mniej, niż zakładali eksperci","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["lot","lotnictwo","polskie-linie-lotnicze-lot","przewozy-pasazerskie","transport"],"pagePostAuthor":"Emilia Derewienko","pagePostDate":"4 lutego 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"04","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":257734}} }
300Gospodarka.pl

LOT: Ponad 4 mln pasażerów w 2021. To mniej, niż zakładali eksperci

Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały o tym, że w minionym roku przewiozły 4,2 mln pasażerów. To nieznacznie więcej niż w pandemicznym 2020 roku, kiedy przewoźnik obsłużył ok. 3 mln podróżnych.

Władze spółki podkreślają jednak, że z powodu kolejnych wariantów koronawirusa rynek przewozów lotniczych nie odbudowywał się w 2021 roku tak, jak pod koniec 2020 przewidywali eksperci.

W 2021 roku LOT wykonał w sumie ponad 54 tys. operacji na 151 trasach, odwiedzając 109 portów lotniczych, pokonując w tym czasie 80 milionów kilometrów. Linie okazały się wygranym w transporcie cargo, którego przewiozły prawie dwukrotnie więcej niż w 2020 roku.

Narodowy przewoźnik przewiózł w 2021 roku niemal 4,2 mln pasażerów. Warto wspomnieć, że w 2019 roku, czyli ostatnim roku przed pandemią, z usług LOT-u skorzystało 10,5 mln podróżnych.

O ile po zniesieniu restrykcji wjazdowych do Nowego Jorku (JFK i EWR) i do Chicago liczba pasażerów na pokładach samolotów do Ameryki Północnej wróciła do poziomu z 2019 roku, o tyle w dalszym ciągu znacząco zredukowana jest siatka azjatycka – Seul, Tokio czy Pekin/Daxing.

W ramach siatki europejskiej dużym powodzeniem cieszyły się połączenia do Paryża czy Wilna, natomiast hitem okazała się Tirana, będąca najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym. W sezonie zimowym popularność zyskały rejsy do uruchomionego jesienią Dubaju oraz wznowione połączenia do Colombo i Miami.

Czas pandemii szczególnie mocno dotknął branżę lotniczą. Jednak w PLL LOT spożytkowaliśmy ten okres na wykorzystanie wszystkich nadarzających się możliwości biznesowych, rozwijając się tam, gdzie popyt był największy – w przewozach wakacyjnych i cargo – mówi Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT ds. Handlowych.

Maciej Wilk, wiceprezes ds. operacyjnych, podsumował natomiast wyniki obszaru operacyjnego. – Biorąc pod uwagę wszystkie utrudnienia związane z pandemią COVID-19, pozytywnie oceniam wyniki operacyjne PLL LOT za rok 2021. Regularność operacji wyniosła 99,7 proc., a punktualność wzrosła do 86 proc., co plasuje nas na ósmym miejscu najbardziej punktualnych przewoźników w Europie – zaznacza.

LOT wznawia kolejne połączenia z Podkarpacia. Wraca trasa z Rzeszowa do Newark