LPP planuje zwiększyć sprzedaż w kanale internetowym do ponad 5 mld zł w roku obrotowym 2022/2023, rozpoczętym w lutym, wobec 3,96 mld zł osiągniętych w poprzednim roku.
Plany sprzedażowe na rok finansowy 2022/23 […] z czego sprzedaż w kanale internetowym przekroczenie poziomu 5 mld zł – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W roku obrotowym 2021/2022, dzięki sprzedaży internetowej, grupa osiągnęła 3,96 mld zł przychodów, tj. 77,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wysokie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży online to efekt zmian przyzwyczajeń klientów wynikający z trendu „convenience” (wygodnych zakupów). Trend ten zyskał na popularności w roku pandemicznym 2020, w którym w czasie zamknięć sklepów stacjonarnych zakupy internetowe stały się alternatywą wobec tradycyjnego kanału zakupu, a ich popularność nie osłabła w kolejnym roku. Sytuacja ta spowodowała, że przychody internetowe w 2021/22 stanowiły 28,2 proc. sprzedaży naszej grupy oraz 27,8 proc. przychodów Polski, wobec odpowiednio 28,4 proc. i 32 proc. rok wcześniej. Około 39 proc. sprzedaży w kanale internetowym w 2021/22 wygenerowane było przez sprzedaż w Polsce – czytamy dalej w sprawozdaniu.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.