{"vars":{{"pageTitle":"Maciej Lasek: Mogłaby powstać linia lotnicza cargo, która zasili ruch w CPK","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["cargo","cargo-lotnicze","centralny-port-komunikacyjny","cpk","lotnictwo","maciej-lasek","najnowsze","transport"],"pagePostAuthor":"Emilia Derewienko","pagePostDate":"10 lipca 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"10","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":718131}} }
300Gospodarka.pl

Maciej Lasek: Mogłaby powstać linia lotnicza cargo, która zasili ruch w CPK

Są szanse na powstanie odrębnej linii lotniczej do obsługi ruchu cargo, która mogłaby zasilić Centralny Port Komunikacyjny (CPK), poinformował pełnomocnik rządu ds. CPK, wiceminister infrastruktury Maciej Lasek.

Dlaczego mamy czekać z rozwojem cargo do otwarcia lotniska w Baranowie? Powinniśmy wcześniej pomyśleć o tym, by na tym rynku wypracować mocniejszą pozycję właśnie przy pomocy własnych samolotów all cargo – powiedział Lasek w rozmowie z wnp.pl.

Wiceminister wskazał Katowice Airport jako lotnisko, na którym powinno się wypróbować ten pomysł. Jak podkreślono w portalu, same PLL LOT ten pomysł sprawdzały tam już 15 lat temu. Loty frachtowcami odbywały się do Kanady i USA.


Czytaj także: Projekt CPK to nie powinien być cep na przeciwników politycznych. Wywiad z Maciejem Wilkiem


Cargo lotnicze powinniśmy rozwijać, ale mówmy o realnych liczbach i możliwościach. Może powinna się pojawić nasza linia, która specjalizowałaby się w obsłudze tego rynku? Z własnymi samolotami i obsługą. Na potrzeby lotów takimi frachtowcami można by już teraz wykorzystywać infrastrukturę m.in. lotniska w Katowicach. All cargo ma swoje zalety – takie samoloty mogą latać tam, gdzie nie wykonuje się rejsów z pasażerami – powiedział Lasek, cytowany w materiale.

Z jego wypowiedzi wynika, że nie jest wykluczone wyodrębnienie osobnej linii lotniczej ze struktur LOT-u. Decyzja jednak poparta musi być jeszcze analizą biznesową.

Jak informował wcześniej Lasek, zaktualizowany harmonogram budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) zakłada rozpoczęcie realizacji części terminalowej w 2026 r. Koniec budowy CPK to 2031 r., a przeniesienie ruchu lotniczego na CPK ma nastąpić rok później.

Czytaj także: