{"vars":{{"pageTitle":"„Media bez wyboru”. Wydawcy protestują przeciwko projektowi podatku od reklam","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["main"],"pagePostAuthor":"Daniel Rząsa","pagePostDate":"10 lutego 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"10","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":90654}} }
300Gospodarka.pl

„Media bez wyboru”. Wydawcy protestują przeciwko projektowi podatku od reklam

Od rana większość stacji radiowych, telewizyjnych, tytuły prasowe i internetowe nie nadają swoich programów w ramach akcji „Media bez wyboru”. Wydawcy zwracają uwagę, że planowany przez rząd tzw. podatek od reklam odbije się na niezależności finansowej i politycznej mediów. 300Gospodarka solidaryzuje się z protestującymi.

Media solidarnie informują o liście otwartym do władz i liderów ugrupowań politycznych:

Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19.

Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.

Wprowadzenie go będzie oznaczać:

Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.

Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.

Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19

Pod listem podpisały się: Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura, Agora S.A., AMS S.A., Bonnier Business, Burda Media Polska, CANAL+, Dziennik Trybuna, Dziennik Wschodni, Edipresse Polska, Eleven Sports Network sp. z o.o., Gazeta Radomszczańska, Green Content sp. z o.o., Gremi Media S.A., Grupa Eurozet, Grupa Interia.pl sp. z. o.o., Grupa Radiowa Agory sp. z o.o., Grupa RMF, Grupa Wirtualna Polska, Grupa ZPR, Helios S.A., Infor Biznes, Kino Polska TV S.A., Lemon Records sp. z o.o., Marshal Academy, Music TV sp. z o.o., Muzo.fm sp. z o.o., naTemat.pl, Polityka, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer Polska, STAVKA sp. z o.o., Superstacja sp. z o.o., Telewizja Polsat sp. z o.o., Telewizja Puls sp. z o.o., TIME S.A., TV Spektrum sp. z o.o., TVN S.A., Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin, Tygodnik Powszechny, Wydawnictwo Bauer, Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan, Wydawnictwo Magraf, Wydawnictwo Nowiny, Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze – Tygodnik Podhalański (300Gospodarka nie została zaproszona do podpisania apelu).

Od redakcji: 300Gospodarka – z uwagi na to, że jest wciąż małym startupem – nie zostałaby objęta proponowanym podatkiem, ale nasza redakcja solidaryzuje się z całą branżą mediową w Polsce.

W geście solidarności nie będziemy dziś publikować nowych niezautomatyzowanych treści na naszej stronie oraz promować niczego w mediach społecznościowych.