{"vars":{{"pageTitle":"Miliony złotych na polski startup. W CampusAI zainwestował Maciej Zientara","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["ai","campusai","inwestycje","kapital","maciej-zientara","najnowsze","startup","startupy","sztuczna-inteligencja"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"11 czerwca 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"06","pagePostDateDay":"11","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":713953}} }
300Gospodarka.pl

Miliony złotych na polski startup. W CampusAI zainwestował Maciej Zientara

Aż 10 mln dol., czyli 40 mln zł wynosi kapitał spółki CampusAI, platformy do nauki i współpracy ze sztuczną inteligencją. Startup na początek dostał zastrzyk pieniędzy, o jaki wiele firm stara się przez lata.

Wartość rundy pre-seed, czyli fazy, w której właściciel dopiero stara się o początkowy kapitał, jest rekordowa w historii polskich start-upów. Dzięki tym środkom CampusAI m.in. wejdzie na co najmniej 10 nowych rynków i planuje pozyskać 200 tys. klientów. W CampusAI zainwestował Maciej Zientara, twórca Supernova Group i partner JR Holding.

CampusAI to rewolucyjna wirtualna platforma. Wizualizuje etapy rozwoju w obszarze wykorzystania AI w postaci wirtualnego świata, w którym użytkownicy znajdą kursy, narzędzia AI, społeczność. Tworzy środowisko, która pomaga odnaleźć się i zbudować własną tożsamość w świecie AI.

Dla początkujących platforma oferuje interaktywne kursy stworzone w najnowszej technologii awatarów, które uczą praktycznych umiejętności. Dla bardziej zaawansowanych platforma to również marketplace, w ramach którego mogą oferować swoje kompetencje.


Czytaj także: Kiedyś jednorożec wśród startupów, teraz bankrut. Kłopoty pioniera hulajnóg elektrycznych


Dla biznesu to możliwość stworzenie kompleksowej platformy, wspierającej transformację cyfrową, gdzie AI pomaga zwiększać umiejętności pracowników i podnosi istotnie efektywność organizacji. Edutainment platformy sprawia, że kursy kończy 10x więcej osób niż klasyczne kursy e-learningowe, czytamy.

Wspieram naukowo Campus AI, ponieważ zgadzamy się na poziomie wartości. Po pierwsze, sztuczna inteligencja jest dla ludzi, a to znaczy, że jest ich narzędziem (a nie odwrotnie), a po drugie: sztuczna inteligencja jest dla wszystkich, a to oznacza, że powinna być przystępna i zdemokratyzowana – mówi prof. Aleksandra Przegalińska, która objęła patronatem naukowym CampusAI. Zdecydowała się też jako pierwsza sklonować swój wizerunek, aby jako awatar pojawiać się jako ekspertka w świecie CampusAI.

CampusAI tworzy środowisko do nauki mieszanej (blended learning), w której bardzo ważna jest praktyka. Kursantki i kursanci mogą uczestniczyć w wielu projektach, które dzieją się na wirtualnym kampusie. W wyniku współpracy społeczności powstał już “hAI Magazine” i na podobnej zasadzie powstanie niedługo więcej projektów m.in. AI Radio i AI Art Gallery. Ich celem jest tworzenie klastrów technologicznych.

Plany ekspansji

Spółka planuje udostępnienie wielopoziomowej platformy generatywnej i zwiększenie sprzedaży programów rozwoju dla klientów B2B. W ciągu najbliższych 3 miesięcy chce wejść także na kolejne rynki. Tylko w tym roku plan obejmuje ekspansję na do 10 krajów.

W pierwszej kolejności będą to rynki angielsko i hiszpańskojęzyczne. Docelowo, chcielibyśmy pojawić się na co najmniej 100 kluczowych rynkach. Zakładamy, że w kilkanaście miesięcy pozyskamy 200 tys. stałych użytkowników. Poza aspektem czysto edukacyjnym, dążymy do tego aby budować rewolucyjne technologie w obszarze AI, które pomogą naszym użytkownikom rozwinąć skrzydła i być gotowym na zmiany następujące w szczególności na rynku pracy – twierdzi Szymon Piekarz, Co-Founder i CTO CampusAI.

Oprac. Emilia Derewienko

Czytaj także: