Aż 10 mln dolarów, czyli 40 mln zł wynosi kapitał spółki CampusAI, platformy do nauki i współpracy ze sztuczną inteligencją. Startup na początek dostał zastrzyk pieniędzy, o jaki wiele firm stara się przez lata.
Wartość rundy pre-seed, czyli fazy, w której właściciel dopiero stara się o początkowy kapitał, jest rekordowa w historii polskich start-upów. Dzięki tym środkom CampusAI m.in. wejdzie na co najmniej 10 nowych rynków i planuje pozyskać 200 tys. klientów. W CampusAI zainwestował Maciej Zientara, twórca Supernova Group i partner JR Holding.
CampusAI to wirtualna platforma. Wizualizuje etapy rozwoju w obszarze wykorzystania AI w postaci wirtualnego świata, w którym użytkownicy znajdą kursy, narzędzia AI, społeczność. Tworzy środowisko, które pomaga odnaleźć się i zbudować własną tożsamość w świecie AI.
Dla początkujących platforma oferuje interaktywne kursy stworzone w najnowszej technologii awatarów, które uczą praktycznych umiejętności. Dla bardziej zaawansowanych platforma to również marketplace, w ramach którego mogą oferować swoje kompetencje.
Czytaj także: Kiedyś jednorożec wśród startupów, teraz bankrut. Kłopoty pioniera hulajnóg elektrycznych
Dla biznesu to możliwość stworzenie kompleksowej platformy, wspierającej transformację cyfrową, gdzie AI pomaga zwiększać umiejętności pracowników i podnosi istotnie efektywność organizacji. Edutainment platformy sprawia, że kursy kończy 10x więcej osób niż klasyczne kursy e-learningowe, czytamy.
– Wspieram naukowo Campus AI, ponieważ zgadzamy się na poziomie wartości. Po pierwsze, sztuczna inteligencja jest dla ludzi, a to znaczy, że jest ich narzędziem (a nie odwrotnie), a po drugie: sztuczna inteligencja jest dla wszystkich, a to oznacza, że powinna być przystępna i zdemokratyzowana – mówi prof. Aleksandra Przegalińska, która objęła patronatem naukowym CampusAI. Zdecydowała się też jako pierwsza sklonować swój wizerunek, aby jako awatar pojawiać się jako ekspertka w świecie CampusAI.
CampusAI tworzy środowisko do nauki mieszanej (blended learning), w której bardzo ważna jest praktyka. Kursantki i kursanci mogą uczestniczyć w wielu projektach, które dzieją się na wirtualnym kampusie. W wyniku współpracy społeczności powstał już “hAI Magazine” i na podobnej zasadzie powstanie niedługo więcej projektów m.in. AI Radio i AI Art Gallery. Ich celem jest tworzenie klastrów technologicznych.
Plany ekspansji
Spółka planuje udostępnienie wielopoziomowej platformy generatywnej i zwiększenie sprzedaży programów rozwoju dla klientów B2B. W ciągu najbliższych 3 miesięcy chce wejść także na kolejne rynki. Tylko w tym roku plan obejmuje ekspansję na do 10 krajów.
– W pierwszej kolejności będą to rynki angielsko i hiszpańskojęzyczne. Docelowo, chcielibyśmy pojawić się na co najmniej 100 kluczowych rynkach. Zakładamy, że w kilkanaście miesięcy pozyskamy 200 tys. stałych użytkowników. Poza aspektem czysto edukacyjnym, dążymy do tego aby budować rewolucyjne technologie w obszarze AI, które pomogą naszym użytkownikom rozwinąć skrzydła i być gotowym na zmiany następujące w szczególności na rynku pracy – twierdzi Szymon Piekarz, współzałożyciel i CTO CampusAI.
Oprac. Emilia Derewienko
Czytaj także:
- Sztuczna inteligencja zmienia globalną strukturę władzy. Czy Europa zostaje w tyle?
- Gwałtownie rośnie skala incydentów ze sztuczną inteligencją. To zagrożenie dla demokracji
- Sztuczna inteligencja na ratunek samotności. Są naukowcy, którzy tak rysują przyszłość relacji
- Polska ma zyskać dzięki sztucznej inteligencji. AI powinna poprawić produktywność