Netflix otworzy biuro w Warszawie, które będzie pełniło funkcję hubu na cały region Europy Środkowo-Wschodniej.
– Polska stała się dla nas kluczowym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej. Biuro Netflix w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie i wzmocni istniejące relacje, tworząc szerokie możliwości dla twórców i producentów. Kreatywność i potencjał branży sprawiają, że Warszawa jest doskonałym punktem do prowadzenia biznesu na całą Europę Środkowo-Wschodnią – mówi wiceprezes EMEA w Netflix, Larry Tanz.
W latach 2020-2021 Netflix przeznaczył 490 mln zł na rozwój lokalnej biblioteki oraz produkcję filmów i seriali na terenie Polski, tworząc przy tym 2 600 miejsc pracy.
– Otwarcie stałego biura w Warszawie oznacza, że Polska jest jednym z bardziej rozwojowych rynków produkcji audiowizualnych w Europie. Traktowana jest jako poważny, długofalowy partner. Będzie lokalizacją większej ilości realizowanych projektów. A nowe projekty to miejsca pracy, większy transfer środków, nowe możliwości kreatywne. Cieszymy się, że rynek polski, polscy producenci, mają coraz więcej partnerów finansujących produkcję z rynków zagranicznych – to pobudza gospodarkę oraz rozwój sektora jako takiego – dodała prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, Alicja Grawon-Jaksik.
Dzięki globalnemu zasięgowi serwisu polskie produkcje Netflix zyskały sławę w Polsce i na świecie. „Sexify” trafiło na listę 10 najchętniej oglądanych tytułów w ponad 80 krajach i zajęło 1. miejsce w 20., m.in. we Włoszech, Indiach, Egipcie i Dominikanie. „W głębi lasu” – drugi polski serial oryginalny Netflix stworzony na podstawie bestsellerowej powieści kryminalnej Harlana Cobena – trafił na listy Top 10 w około 40 krajach m.in.: Brazylii, Francji, Grecji, Polska, Argentynie, Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta 222 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach.