{"vars":{{"pageTitle":"Nie ma dopłat, nie ma chętnych. Niemcy już nie są zainteresowani samochodami elektrycznymi","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["najnowsze","niemcy","samochody-elektryczne","samochody-hybrydowe","samochody-spalinowe","spadek-sprzedazy"],"pagePostAuthor":"Zuzanna Cichowska","pagePostDate":"7 czerwca 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"06","pagePostDateDay":"07","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":713373}} }
300Gospodarka.pl

Nie ma dopłat, nie ma chętnych. Niemcy już nie są zainteresowani samochodami elektrycznymi

O około 30 proc. spadła w maju rok do roku sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech. Tę utratę popularności można wiązać z zakończeniem subwencji rządowych na elektryki oraz z wysokimi cenami za prąd.

Samochody elektryczne stanowiły 13 proc. spośród 236.000 sprzedanych pojazdów. W kwietniu jak i w maju pojawiło się na niemieckich drogach około 29 700 samochodów zasilanych baterią. To jest dokładnie o 31 proc. mniej niż rok temu, podał Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego.

Najnowsze dane na temat spadku sprzedaży zrelacjonował niemiecki dziennik Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Popyt na samochody elektryczne pozostaje słaby – mimo szeroko zakrojonych obniżek cen i wprowadzeniu nowych modeli – skomentował jeden z ekspertów działu konsultingowego dla firm Ernst & Young.


Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.


Zdaniem analityków E&Y Niemcy wycofują się w zasadzie z wszystkich dużych inwestycji ze względu na słabą koniunkturę.

W sumie w maju zostało zarejestrowanych 236 000 wszystkich nowych pojazdów. Z czego samochody spalinowe stanowiły 38 proc. a z silnikiem diesla 19 proc. Udział w całkowitej sprzedaży aut hybrydowych w maju wyniósł 30 proc.

Polecamy: