{"vars":{{"pageTitle":"Nowe zasady ochrony środowiska znacząco zmienią transport morski","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["srodowisko","statki","transport","transport-morski"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"4 października 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"04","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":21567}} }
300Gospodarka.pl

Nowe zasady ochrony środowiska znacząco zmienią transport morski

Światowy przemysł żeglugowy emituje 18 proc. wszystkich zanieczyszczeń powietrza. Nowe przepisy obniżą dozwoloną emisję siarki ze statków z obecnego maksimum 3,5 proc. do 0,5 proc. od 1 stycznia 2020 r., wynika z analizy ING Think.

Będzie to miało poważne konsekwencje dla globalnego przemysłu morskiego transportu cargo. Analitycy oczekują, że 4000 statków będzie próbowało dostosować się do nowych przepisów, instalując tzw. scubbery (systemy, które ograniczają emisję tlenków siarki do atmosfery) do 1 stycznia 2020 r. i około 5500 statków do końca 2020 r. (ok. 6 proc. światowej floty według liczby statków).

W pierwszej kolejności do nowych przepisów dostosują się prawdopodobnie największe statki. Oczekuje się, że większość statków, szczególnie tych mniejszych, przejdzie na paliwa o niskiej zawartości siarki, co spowoduje wzrost kosztów paliwa o ok. 25 proc.

>>>Czytaj też: Transport morski robi się coraz tańszy. Koszty spadają siódmy rok z rzędu