{"vars":{{"pageTitle":"Opakowania wielokrotnego użytku do handlu w internecie. InPost i Modivo już to testują","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["e-commerce","e-handel","inpost","modivo","paczkomaty","recykling"],"pagePostAuthor":"Marek Chądzyński","pagePostDate":"13 grudnia 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"13","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":231444}} }
300Gospodarka.pl

Opakowania wielokrotnego użytku do handlu w internecie. InPost i Modivo już to testują

InPost wraz z Modivo wprowadziły test ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku dla e-sklepów, podał InPost. Dzięki temu nawet dziesięciokrotnie można zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania.

Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną – zeskanowanie jej w dowolnym Paczkomacie umożliwia zwrot opakowania do magazynu InPost, po czym wraca ono do e-sklepu.

„Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety, opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki” – powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

Jego zdaniem, przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna.

Paczkomaty umożliwią obieg wtórny opakowań

„Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów InPostu i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi” – mówi prezes InPostu.

Jako pierwsze w Polsce do projektu przystąpi Modivo – platforma e-commerce spółki eobuwie.pl.

„Zrównoważone podejście w kontekście rosnącego biznesu jest dla nas bardzo ważne. […] Dlatego jako pierwsi w Polsce podejmujemy wyzwanie InPost i przyłączamy się do projektu, w ramach którego udostępnimy klientom opakowania wielokrotnego użytku. Po odebraniu przesyłki pudełko wystarczy zwrócić do najbliższego Paczkomatu InPost, by po dokładnym czyszczeniu wróciło do obiegu” – dodał prezes eobuwie.pl z grupy CCC Damian Zapłata.

Brzoska zaznaczył, że dzięki rozbudowanej sieci Paczkomatów, InPost jako jedyny w Polsce jest w stanie zadbać o to, aby opakowanie wracało do powtórnego obiegu.


Czytaj także: Świeże ryby, mięso czy owoce – InPost Fresh dostarczy zakupy z Makro w godzinę. Rozpoczynają się testy nowej aplikacji


InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce.

W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

eobuwie.pl z Grupy CCC jest liderem rynku sprzedaży obuwia i akcesoriów online w Europie Środkowo-Wschodniej, oferującym ponad 170 tys. produktów od ponad 580 marek. Spółka działa obecnie na 16 europejskich rynkach. Rozwija także własny e-commerce z modą premium – Modivo.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5844,7 mln zł w 2019 r.

UOKiK wszczyna postępowanie w sprawie Apple. Chodzi o personalizowane reklamy