{"vars":{{"pageTitle":"Orlen przejmuje Polskę Press. Jeden z największych wydawców w Polsce przechodzi pod kontrolę państwa","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["media","pkn-oren","polska-press"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"7 grudnia 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"07","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":72534}} }
300Gospodarka.pl

Orlen przejmuje Polskę Press. Jeden z największych wydawców w Polsce przechodzi pod kontrolę państwa

Koncern paliwowy przejmuje jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Poprzez przejęcie Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group Orlen uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu.

Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych i prawie 120 tygodników lokalnych, funkcjonując w 15 z 16 województw w Polsce.

Orlen jest największą Polską spółką paliwowo-energetyczną oraz jedną z największych firm w kraju. Jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a pakiet dający pełną kontrolną nad firmą jest w rękach państwa.

O planach przejęcia Polski Press przez Orlen pierwszy poinformował 9 października brytyjski The Economist.

To już kolejne przejęcie w coraz dłuższej serii zakupów paliwowego koncernu z Płocka. Spółka przejęła jakiś czas temu energetyczny koncern Energa, jest w trakcie finalizowania przejęcia spółki Lotos – swojego głównego konkurenta na polskim rynku – a także na drodze do kupna PGNiG, największej spółki gazowej w Polsce. Najnowszym zakupem Orlenu było listopadowe przejęcie OTP – największego przewoźnika drogowego paliw płynnych w Polsce.

– Dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy ORLEN, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN ORLEN do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej – mówi cytowany w komunikacie Daniel Obajtek, prezes Orelnu.

 

Orlen zaprezentował strategię na 2030 rok: więcej OZE, inwestycje w efektywność oraz neutralność klimatyczna w 2050 roku