Koncern paliwowy przejmuje jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Poprzez przejęcie Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group Orlen uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu.
Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych i prawie 120 tygodników lokalnych, funkcjonując w 15 z 16 województw w Polsce.
Orlen jest największą Polską spółką paliwowo-energetyczną oraz jedną z największych firm w kraju. Jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a pakiet dający pełną kontrolną nad firmą jest w rękach państwa.
O planach przejęcia Polski Press przez Orlen pierwszy poinformował 9 października brytyjski The Economist.
To już kolejne przejęcie w coraz dłuższej serii zakupów paliwowego koncernu z Płocka. Spółka przejęła jakiś czas temu energetyczny koncern Energa, jest w trakcie finalizowania przejęcia spółki Lotos – swojego głównego konkurenta na polskim rynku – a także na drodze do kupna PGNiG, największej spółki gazowej w Polsce. Najnowszym zakupem Orlenu było listopadowe przejęcie OTP – największego przewoźnika drogowego paliw płynnych w Polsce.
– Dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy ORLEN, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN ORLEN do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej – mówi cytowany w komunikacie Daniel Obajtek, prezes Orelnu.